SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Basics of Digital Marketing - PMNG220
Title: Základy digitálního marketingu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Annotation -
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (25.12.2021)
The course focuses on the basics of online marketing. Students will get acquainted with the basic principles of functioning on the Internet and in the environment of social networks. In their basic essence, all the essential parts of digital marketing that a sports manager may encounter in his practice will be explained. Students will learn the basics of working with internet marketing, marketing on social networks, but also with emailing or creating websites. Part of the course is not a demonstration of working with techniques and methods used in digital marketing. An integral part of the course is an explanation of the continuity and connection of offline and online marketing environment, including the strategic management of comprehensive marketing.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základy práce s marketingem v digitálním světě,
  • sestavit základní strategie pro online marketingové prostředí,
  • propojovat online a offline marketingové aktivity sportovní organizace,
  • vytvářet marketingové aktivity na internetu či v rámci webového obsahu,
  • tvořit základní jednoduché grafické práce,
  • aplikovat základy marketingové práce se sociálními sítěmi,
  • vytvářet a spravovat emailingové kampaně,
  • získat základní Google certifikaci pro digitální marketing.




Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • absolvování Google Digitální garáže
  • příprava práce ve Facebook Business Manager

Požadavky na zkoušku:

  • vypracování strategie pro online marketingovou komunikaci vybrané sportovní organizace dle zadání
Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Janouch, V. (2014). Internetový marketing (2. vyd.). Brno: Computer Press.
Iseli, F. (2021). Social media for small business: Marketing strategies for business owners (First published.). Milton: John Wiley & Sons Australia, Ltd.
McDonald, J. (2020). Social media marketing workbook 2020: How to use social media for business (Updated version.). [San Jose]: [JM Internet Group].
Losekoot, M. (2019). Jak na sítě: Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích (Vydání první.). V Brně: Jan Melvil Publishing.
Semerádová, T. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu: Využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky (1. vydání.). Brno: Computer Press.
Hollensen, S., Kotler, P., & Opresnik, M. O. (2017). Social media marketing: a practitioner guide. Opresnik Management Consulting.

Certifikace GOOGLE digitální garáž
https://learndigital.withgoogle.com/digitalnigaraz/course/digital-marketing?ds_kid=43700039209057361&gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcPp3i_xhnLZjH-Cqg2Fa3yHbLLomVDn0jPfTMV-oD4DJ6QACOEKClRoCBuoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Úvod do online marketingu, online prostředí.
  2. Strategie pro online marketing.
  3. Prolínání online a offline komunikace, vzájemná vazba. Community management.
  4. Reklamní systémy.
  5. Principy práce se sociálními sítěmi.
  6. Základy práce s Facebook Business Manager.
  7. Webové prostředí.

Semináře:

  1. Základy práce v online prostředí.
  2. Segmentace a targeting v online prostředí, personas.
  3. Publikační kalendář, příprava strategie.
  4. Sociální sítě – příspěvky, využití v marketingu.
  5. Grafická příprava pro rychlou a efektivní správu v online prostředí.
  6. Kampaně v reklamních systémech na webových stránkách.
  7. Základy Wordpress webového prostředí.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html