SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to Esports - PMNG165N
Title: Úvod do esportu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/0, C [HT]
Capacity: 20 / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Bc. Vladimír Hlinka
Teacher(s): Bc. Vladimír Hlinka
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
The course focuses on professional computer and console gaming with an emphasis on the specifics of the Czech esports scene. Students will gain information about the functioning of organizations operating in the Czech esports environment, the concept of training and the daily routine of a professional gamer.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (31.08.2023)

Cílem předmětu je dosáhnout znalostí umožňujících porozumět fungování ekosystému profesionálního i amatérského hraní počítačových her, pochopit vztahy mezi stakeholdery působícími v tomto tržním odvětví na české i světové scéně.

Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, dovednosti a schopnosti, které student studiem předmětu Úvod do esportu v návaznosti na stanovený cíl předmětu získá.

Student po absolutoriu Úvodu do esportu umí, získá tedy vědomosti umožňující

  • popsat strukturu vztahů mezi stakeholdery vystupujícími v prostředí esportu;
  • vysvětlit finanční toky mezi společnostmi vydávajícími hry, organizátory soutěží, esportovými týmy a diváky esportu;
  • odhadnout velikost esportového trhu a meziroční tempo růstu;
  • popsat dopady koronavirové krize na profesionální i amatérské hraní her;
  • jmenovat nejvýznamnější vydavatelské společnosti, herní tituly a týmy z tohoto prostředí;
  • identifikovat rozdíly v úrovni profesionalizace na příkladu dvou esportových týmů
  • popsat specifika českého esportového trhu, jmenovat hlavní organizátory soutěží a partnery esportu
  • jmenovat nejúspěšnější herní tituly, hráče a týmy působící na české scéně
  • popsat denní rutinu profesionálního hráče esportu
  • porovnat strukturu tréninku v esportu a v tradičních sportech
  • uvést hlavní zdravotní rizika spojená s nadměrným hraním her a způsoby prevence
  • uvést zásady ergonomie sezení u počítače a jmenovat ergonomické a zdravotní pomůcky a vybavení pro hráče

Na osvojené vědomosti navazují dovednosti ve formě grafických vyjádření jednotlivých problémů spolu s jejich správnou interpretací (např. schéma stakeholderů, tréninkový plán gamera s ohledem na počet vrcholů během sezony).

Rovněž je student po absolutoriu Úvodu do esportu schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat laikům i odborníkům informace o fungování a významu esportového tržního sektoru v globálním i lokálním měřítku, posoudit pozitivní i negativní vlivy tohoto odvětví na současnou společnost a světovou i místní ekonomiku a objektivně zhodnotit rizika a příležitosti spojená s dalším vývojem tohoto specifického prostředí.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)

Zápočet: docházka min 70 %; analýza vědeckého článku s esportovou tématikou/ žebříček týmů vybrané esportové soutěže či turnaje + slovní komentář

Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)

Cunningham, G. B., Fairley, S., Ferkins, L., Kerwin, S., Lock, D., Shaw, S., & Wicker, P. (2018). eSport: Construct specifications and implications for sport management. Sport Management Review, 21(1), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.smr.2017.11.002

Monteiro Pereira, A., Costa, J. A., Verhagen, E., Figueiredo, P., & Brito, J. (2022). Associations Between Esports Participation and Health: A Scoping Review. Sports Med, 52(9), 2039-2060. https://doi.org/10.1007/s40279-022-01684-1

Nagorsky, E., & Wiemeyer, J. (2021). Correction: The structure of performance and training in esports. PloS One, 16(4), e0250316. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0250316

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)

Zápočet: docházka min 70 %; analýza vědeckého článku s esportovou tématikou/ žebříček týmů vybrané esportové soutěže či turnaje + slovní komentář

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)

Přednášky:

1. Velikost esportového trhu, stakeholdeři, týmy a hry

2. Česká scéna esportu, aktivity České asociace esportu

3. Organizace esportových soutěží na příkladu Sazka eLEAGUE

4. Pohled do života profesionálního gamera

5. Tréninková jednotka a tréninkový plán v esportu

6. Oblíbené multiplayer hry minulosti, praktická hodina

7. Výzkum v oblasti esportu, akademický esport

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html