SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Basics of Sport Management - PMNG150TS
Title: Základy managementu sportu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:8/0, C+Ex [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)
The course presents sequential managerial activities - planning, organizing, selecting and deploying staff, leadership and control and shows their applications in the field of sport. Apart from the above, it also deals with basic marketing activities.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Studenti kurzu získají základní přehled o činnostech v oblasti řízení a provozování sportovních organizací a klubů. V rámci zkouškového projektu získané vědomosti aplikují na praktický příklad sportovního klubu.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování, prezentace a obhajoba praktického projektu.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Základní:

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4389-9.

KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-7014-034-8.

KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.

SINEK, S. Lídři jedí poslední. Jan Melvil publishing, 2014. 288 s. ISBN 978-80-87270-89-9.

Rozšiřující:

GALLO, C. Tajemství inovací Steva Jobse. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2011. 312 s. ISBN 978-80-251-3444-3.

KAHNEY, L. Jak myslí Steve Jobs. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 304 s. ISBN 978-80-251-2794-0.

KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015. 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. 1st edition. London, New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5.

PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. 396 s. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.

SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil publishing, 2012. 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4.

STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. 376 s. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.

VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování, prezentace a obhajoba praktického projektu.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

1. Propedeutika managementu, sportovního managementu, prostředí pro práci sportovního manažera, jeho profil a role

2. Manažerské rozhodování

3. Strategické plánování v oblasti sportu

4. Organizování ve sportu

5. Personalistika

6. Vedení lidí (leadership)

7. Dobrovolnictví

8. Kontrolování, financování

9. Základy marketingu, sportovního marketingu

10. Marketingový mix, marketingový mix ve sportu

11. Marketingová komunikace ve sportu

12. Sponzoring

13. Corporate identity ve sportu

14. Značka, sportovní značka

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (22.09.2021)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM, ev. Teams (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Přednášky - Zoom:

  • https://zoom.us/j/97579342618?pwd=ekJpNEdudlFYa3pTREJWamV2Zmg1UT09
  • Meeting ID: 975 7934 2618
  • Passcode: 6QEhgG

Studijní materiály - Moodle:

  • https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=1255
  • (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Trenér, Kondiční trenér, Učitelství - trenérství se sportovní specializací/Základy managementu sportu)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html