SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Development of reflective skills I. - OVP15650
Title: Rozvoj reflektivních dovedností studentů I.
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Annotation -
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (16.05.2019)
The course will focus on the reflection of problematic situations experienced by students during their continuous teaching practice I. Particular attention will be paid to strategies for tackling discipline and classroom management, working with rules, etc. Case studies of pupils with specific learning and behavioral disabilities, gifted pupils and pupils from socio-culturally disadvantaged backgrounds will also be consulted.
Aim of the course - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Studenti zreflektují obtížné situace z výuky ze souvislé pedagogické praxe I. a rozvinou kompetence k řešení autentických situací ve výuce

Literature - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. a kol (2009) Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido

Janík, T., Minaříková E. a kol (2011) Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace a výzkum. Brno: Paido

Korthagen, F. a kol (2011) Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů, Brno:Paido

Píšová M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice. Fakulta humanitních studií

Spilková V., Tomková A. et al. (2010) Kvalita učitele a profesní standard. Praha. PedF UK

Syllabus - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)

Skupinová reflexe

Komplexní pedagogické a výukové situace

Kompetence k řešení autentických situací ve výuce

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html