SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Technique of Cognition Stimulation - OVP13003
Title: Technika kognitivní stimulace
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Comes under: Volitelné předměty PS
Annotation - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Kurs techniky kognitivní stimulace se zaměřuje na téma systematické výuky dovedností myslet a učit se. Jeho cílem je orientovat studenta v teoretických východiscích myšlenky výuky dovedností myslet a nabídnout inspiraci pro jejich praktické využití. Obsah kursu tvoří dvě tématické části: 1. téma teoretických východisek výuky dovedností myslet 2. téma praktických aplikací principů výuky myšlení v praxi- zejména formou představení programu Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina Požadavky k atestaci:předepsaná četba, docházka, atestace formou ústního kolokvia.
Literature - Czech
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)

Studijní literatura povinná:

Seidlová Málková, G. Zprostředkované učení. Portál Praha 2009.

 

Studijní literatura doporučená:


Feuerstein, R., Rand, Y., Hoffman, M. B., Miller R.: Instrumental Enrichment and Intervention Program for
Cognitive Modifiability, Scott, Foresman, Glenview, Illinois, b.v. 1980.

Málková, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha 2008.

Syllabus - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2011)

Struktura kursu v tématech:

1. Blok teoretických východisek

  • Co jsou to dovednosti myslet
  • Historie výuky myšlení
  • Jak rozumíme lidskému intelektu v pojmovém rámci dovedností myslet
  • Formy systematické výuky myšlení
  • Programy pro rozvoj dovedností myslet

2. Blok praktických aplikací

  • Feuersteinovo instrumentální obohacování
  • De Bonův CoRT
  • Dynamické vyšetřování

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html