|
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
|
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
The goal of the subject is to impart knowledge of structure and main functions of human body as propaedeutic professional base for teacher of Education towards Health. |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. ELIŠKOVÁ, M., ŇANKA, O. Přehled anatomie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. 309 s. ISBN 80-246-1216-X HRODEK, O. Pediatrie. 1. vyd. Praha : Galén, 2002, 767 s. ISBN 80-7262-178-5 JELÍNEK, J aj. Biologie a fyziologie člověka a úvod do studia obecné genetiky. 1. vyd. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 2003. 223 s. 80-7182-138-1 KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9. MÁČEK, M.; RADVANSKÝ, J.; Et. al. Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. 1. Vyd. Praha: Galen, 2011. 245 s. ISBN 978-80-7262-695-3. MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2. MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. MOUREK, J. Fyziologie: učebnice pro studenty zdravotnických oborů. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 204 s. ISBN 80-247-1190-7 MULLEROVÁ, L. Biologie člověka a zdravotní prevence. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2001. 126s. ISBN 80-7044-362-6 PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. VELEMÍNSKÝ, M. Vybrané kapitoly z pediatrie. České Budějovice : JU, ZSF, 2005. ISBN 80-7040-813-8 |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Předpokladem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích (min. 100 %) a úspěšné absolvování písemného zápočtového testu. |
|
||
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
1. Properties of living matter, its integration stages - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Basics of human cytology, histology and organology. 3. Musculosceletar system. 4. Cardiovascular system. 5. Respiratory system. 6. Gastrointestinal system. 7. Urogenital system. 8. Immune system. 9. Endocrinous system. 10. Nervous system. 11. Sensory system. 12. Organism as a dynamic system - man and the environment. |