The course acquaints students with various aspocts of contemporary society. Attention to overlapping social, philosophical, economic and political aspects and their impact on education.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Cílem je seznámit studenty se základními filosofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka
ke světu a k sobě samému. Seznámení posluchačů s aktuálními problémy, které se v širším společenském
kontextu dotýkají práce pedagogických pracovníků. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Aim of the course -
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
The aim is to acquaint students with the basic philosophical perspectives on the
education and cultivation of man´s relationship to the world and oneself. Attention to current issues that affect the broader social context of work of teachers.
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
Cílem je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka ke světu a k sobě samému. Upozorňuje na aktuální problémy, které se širším společenském kontextu dotýkají práce pedagogů.
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.
SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0.
Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1.
Requirements to the exam - Czech
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
Požadavky ke zkoušce: vypracování písemné práce (bližší údaje předá vyučující při první konzultaci), ústní zkouška na základě písemné práce.
Syllabus -
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
1. Characteristics of the current state of society in terms of social, economic, political and
philosophical.
2. The philosophy of education.
3. Analysis of selected issues relating to teaching staff in relation to public opinion.
4. Basic principles of economic and legal thinking.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
charakteristika současného stavu společnosti z pohledu sociálního, filosofického, ekonomického,
politického a filozofického;
základy filosofie výchovy;
rozbor vybraných problémů, týkajících se pedagogických pracovníků ve vztahu k veřejnému mínění;