Předmět otevírá problematiku spojenou s možnostmi realizace metod aktivního sociálního učení v práci s dětmi a
dospělými. Demonstruje metodické principy, které lze používat v osobnostně sociální výchově (inscenační metody,
techniky směřující k hodnotovým žebříčkům, psychosociální hry). Studenti si osvojují metody, jak vytvářet pozitivní
psychosociální klima ve skupině. Formou workshopu si upevňují sociální kompetence potřebné pro zvládání
stresových situací v osobním, pracovním životě i v práci s klienty.
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6.
Syllabus - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
1. Tvorba pozitivního psychosociálního klimatu ve skupině dětí a mládeže.
2. Workshop - upevňování sociální kompetence potřebné pro zvládání stresových situací v osobním životě, v pedagogické práci i v práci s klienty.
3. Sociálně etické dramatické hry využitelné v rámci širších výchovných programů.