course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (05.06.2019)
Subject of this seminar is to show students the principles of presentation and communication skills and to try them in professional environment. Good presentation and successful communication skills should be the basic knowledge of every future educator. One of the courses goals is to introduce principles leading to learning these skills. However, the main goal is to offer students the appropriate space to try these principles and gradually get better in communication and presentation skills. Curriculum is practiced primarily in the form of activities. Whole seminar is also drawn as practical showcase of informal and experience education.
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (29.01.2019)
Předmětem seminářů je seznámit studenty s principy prezentačních a komunikačních dovedností a společně je vyzkoušet v praxi.
Do základní výbavy každého budoucího pedagoga by měla patřit dovednost vhodným způsobem prezentovat a úspěšně komunikovat. Jedním z cílů předmětu je představit principy, které k osvojení této dovednosti vedou a jsou jejím předpokladem a nabídnout je studentům k využívání. Hlavním cílem však je poskytnout studentům patřičný prostor, aby si tyto principy ihned vyzkoušeli a postupně se tak v komunikačních a prezentačních dovednostech zdokonalovali. Učivo je procvičováno zejména formou aktivit. Celý předmět je také koncipován jako praktická ukázka neformální a zážitkové pedagogiky
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (29.01.2019)
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost zdokonalit se v prezentačních a komunikačních dovednostech s využitím metod zážitkové pedagogiky. Absolvent předmětu získá příslušné informace a kompetence, které bude moci využít nejen v pedagogické praxi, ale i v běžném životě.
Literature -
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Praha: Computer Press, 2001.
ČÁP, J. MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.
HERMAN, M. Najděte si svého marťana. Hanex, 2008.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Naklada-telství Svoboda, 1988, 236 s.
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
Předpoklady úspěšného absolutoria jsou následující:
a) docházka: přijatelná je jedna omluvená absence,
b) aktivní účast na seminářích,
c) kolokviální zkouška: úspěšné zvládnutí předpokládá základní znalost principů tvorby hlasu, prezentačních dovedností a komunikace a prokázaná schopnost využít nabyté kompetence v mluveném projevu.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (05.02.2019)
Tematický plán seminářů:
1. Organizace studia, úvod do problematiky prezentace a komunikace.
2. Teorie tvorby hlasu, pilíře hlasového projevu, zkoumání vlastních hlasových možností, komunikační kanály.
3. Řeč těla, pricip vzdálenosti, upoutání a udržení pozornosti, prezentační techniky založené na individuálních osobnostních rysech.
4. Sebezkušenost a sebepoznání jako důležitý předpoklad efektivní komunikace.
5. Úspěšné řešení problémových a mezních situací (OK-OK approach).
6. Field trip – komunikace v každodennosti.
7. Reflexe field tripu, závěrečné shrnutí a zkouška nabytých dovedností.
Course completion requirements
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
a) attendance: one absence is acceptable,
b) active participation in seminars,
c) colloquial exam: successful mastering requires a basic knowledge of the principles of voice production, presentation skills and communication and proven ability to use acquired competencies in spoken language.