SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Tutorial of pupils with special needs - OPNZ0S169C
Title: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami „Chcidoucovat“
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / 0 (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (04.02.2022)
The subject is focused on the practice of students of follow-up master's studies Teacher Training for second grade of primary schools and secondary schools and Teacher Training for Secondary Schools, which includes individual or group support for students with special educational needs (eg from socio-culturally disadvantaged environment, with OMJ, with SPUaCH , with a disability or chronic illness, etc.) and other pupils who need support. The support will be implemented in the form of tutoring in a minimum of 20 hours of direct activities with children. Students will regularly work with different types of students, looking for individualized strategies of pedagogical work and helping them to overcome barriers in learning. Students will reflect on their work with a teaching staff designated by the school.
Aim of the course - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (15.09.2020)

Cílem kurzu je rozvoj kompetencí studentů učitelských oborů/programů v oblasti individuální nebo skupinové podpory žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na všech typech základních škol.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Lucie Maršálková (11.09.2022)

Podrobný návod, jak se zaregistrovat, kontaktovat školu a domluvit si doučování naleznete na https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/chci-doucovat/registrace-a-zakladni-informace/. Student může doučovat i dítě, především ze sociálně znevýhodněného prostředí, o kterém ví, že by tuto podporu potřebovalo. V takovém případě požádá jeho učitele nebo zástupce školy, aby školu zaregistroval do systému na https://zapojmevsechny.cz/doucovani/. Podle uvedeného manuálu se následně také přihlásíte do systému a v nabídce škol si vyberete školu „svého“ žáka. Pokud byste měli problém s registrací do systému, obraťte se na: praxe@pedf.cuni.cz

Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (15.09.2020)

BEDŘICHOVÁ, Zuzana, Aneta HORKÁ, Vendula KARASOVÁ, Jana LEJDAROVÁ, Pavla POLECHOVÁ, Petra SEDLÁČKOVÁ, Monika SCHWEIDLEROVÁ a Jiří STARÝ. Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách. Praha: Programy sociální integrace, Člověk v tísni, 2014. ISBN 978-80-87456-54-5.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Lucie Maršálková (31.01.2022)

Organizace:

a.      Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování praxe

b.      Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami formou pravidelného individuálního nebo skupinového doučování (min. 20 hodin).
Student si zařizuje praxi sám.

c.       Závěrečné setkání – sdílení a reflexe zkušeností

Sylabus

a.      Úvodní setkání se studenty  a závěrečné setkání– úvod do problematiky, naplánování praxe, reflexe praxe 4 hodiny.

b.      Individuální nebo skupinová praxe se  žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami min. 20 hodin.

c.       Samostudium – příprava úkolů pro žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury, zpracování zadaných úkolů, konzultace  76 hodin.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Lucie Maršálková (17.08.2022)

Podmínky zakončení předmětu

Student se účastní úvodního informačního semináře

Student se účastní praxe v plném rozsahu a svou činnost konzultuje a reflektuje s pedagogickým pracovníkem určeným školou – dokladuje docházkovým listem.

Student na závěr předloží potvrzení o ukončení doučování vygenerované registračním systémem, hodnocení praxe a zpracování záznamů z doučování.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html