|
|
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (20.05.2019)
The aim of the course is to motivate students to take an active interest in the issue of human health in terms of European health strategy. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (27.01.2018)
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno : MU, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0. KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha : Academia, 2005. ISBN 80-200-1307-5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MARMOT, M.; WILKINSON, R.G. (eds.) Social Determinants of Health. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 0-19-856589-5. SCHWARTZBERG, J.G. et al. Understanding Health Literacy. New York : American Medical Association, 2005. ISBN 1-57947-630-9. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-431-0. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (27.01.2018)
Klasifikovaný zápočet je udělen na základě vypracování odborné eseje na zvolené téma z oblasti zdravotní gramotnosti. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (20.05.2019)
1. Introduction to the theory of health literacy. 2. Human health as a system and subject. 3. Holistic approach to health and psychosomatics. 4. Illness in human life. 5. Quality of life in relation to health and disease. 6. Health care as a social institution. 7. Conventional and alternative medicine. 8. The phenomenon of medicinalization of contemporary society. 9. Man in the role of patient and his rights. 10. Health and education. |