|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
The goal of the course is that students learn to construct and use achievement tests independently. During this process, they should use taxonomies for classification of (non)cognitive objectives with respect to their subject. Students learn to work with achievement tests data using the classical test theory. The secondary goal is that they try to work with standardized tests. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (18.02.2021)
Výuka bude tento semester probíhat online, pokud to bude vzhledem k aktuálni situaci nutné. I online výuka bude probíhat dle rozvrhu, link an online výuku https://meet.google.com/rue-ahwz-amn |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
Byčkovký, P., & Kotásek, J. (2004). Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 54(3), 227-242. Hopkins, K. D. (1998). Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada. Chráska, M. (1999). Didaktické testy. Brno: Paido. Shults, K.S., & Whitney, D.J. (2005). Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Šmejkalová, M., & Voňková, H. (2021). Tvorba a využití didaktických testů ve vyučovacím předmětu Český jazyk a literatura. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
Klasifikovaný zápočet - seminární práce na vybrané téma týkající se využití didaktických testů. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (08.10.2021)
1. Types of achievement tests. 2. Types of test items. 3. Construction steps of achievement test. 4. Specification table of achievement test, classification of (non)cognitive objectives. 5. Characteristics of test items - difficulty, sensitivity. 6. Analysis of distractors. 7. Validity and reliability of test - formulas for their computation. 8. Test standardization. 9. Examples of standardized tests. 10. Models for comparison of tests. |