SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Informal education - case study: The Duke of Edinburgh’s International Award - OPNZ0O166C
Title: Neformální vzdělávání - případová studie: Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
Guaranteed by: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (25)
summer:unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: http://Kontakt na externí vyučující: Lisa Kořínek
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Stracený, CSc. (18.05.2019)
The aim of the seminars is to acquaint students with an example of good practice in non-formal education. The case study is dedicated to the prestigious DofE (Edinburgh Ducer's Award) educational program.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (09.01.2024)

Student/ka definuje neformální vzdělávání a jeho roli ve společnosti a při učení žáků.

Student/ka charakterizuje Mezinárodní cenu vévody z Edinburghu (DofE).

Student/ka vyjmenuje principy a oblasti programu DofE.

Student/ka popíše roli koordinátora a vedoucího programu.

Student/ka popíše, jak nastavovat s žáky cíli v jednotlivých oblastech a jaká je role koučovacího přístupu ve vedení účastníků.

Student/ka charakerizuje fungování programu DofE na vzdělávacích institucích v praxi; role Národní kanceláře DofE; Online Record Book.

Student/ka diskutuje specifika fungování programu DofE v různých typech vzdělávacích institucí (základní školy, střední školy, DDM, SVČ, dětské domovy, neziskové organizace);.

Student/ka navrhne způsoby práce se znevýhodněnými účastníky programu.

Student/ka reflektuje přínos programu pro všechny zúčastněné.

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (26.09.2020)

Semináře budou vyučovány interaktivně online (platformu a odkaz na ni upřesní vyučující před konáním první vyučovací hodiny) v čase rozvržené výuky.

Literature -
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

Neformální vzdělávání - MŠMT: http://www.msmt.cz/mladez/neformalni-vzdelavani-1

DofE: https://www.dofe.cz/, https://www.dofe.cz/en/

Neformální vzdělávání a volnočasové aktivity dětí a mládeže. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-874-1.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (25.09.2018)

Předpoklady úspěšného absolutoria jsou následující:

a) docházka: přijatelná je jedna omluvená absence,

b) aktivní účast na seminářích,

c) kolokviální zkouška: úspěšné zvládnutí předpokládá základní znalost principů neformálního vzdělávání a schopnost aplikovat poznatky na příkladech problematických situací, se kterými se vedoucí DofE ve své praxi mohou setkat.

 

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (25.09.2018)

Tematický plán přednášek:

1. Organizace studia a úvod do neformálního vzdělávání.

2. Ilustrace neformálního vzdělávání na programu DofE; představení programu; mezinárodní rozměr programu.

3. Principy a oblasti programu DofE.

4. Role koordinátora a vedoucího programu; nastavování cílů v jednotlivých oblastech; koučovací přístup ve vedení účastníků a případové studie.

5. Oblast expedice; případové studie.

6. Fungování programu DofE na vzdělávacích institucích v praxi; role Národní kanceláře DofE; Online Record Book.

7. Specifika fungování programu DofE v různých typech vzdělávacích institucí (základní školy, střední školy, DDM, SVČ, dětské domovy, neziskové organizace); práce se znevýhodněnými účastníky programu.

8. Konkrétní příklady případových studií.

Course completion requirements
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)

a) attendance: one absence is acceptable,
b) active participation in seminars,
c) colloquial exam: successful mastery requires a basic knowledge of the principles of non-formal education and the ability to apply knowledge to examples of problematic situations that DofE leaders may encounter in their practice.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html