SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Studio - Drawing, Painting, Printmaking II - OPNW2V121B
Title: Ateliér – kresba, malba, grafika II
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Pre-requisite : OPNW2V119B
Annotation - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (05.02.2020)
Předmět ateliér je zaměřen na integraci poznatků a zkušeností z teoretických, výtvarných a didaktických předmětů, tak aby umožnil studentovi rozvíjení jeho vlastního výtvarného cítění a myšlení při vzniku osobního autentického artefaktu a díla majícího obsahové a formální kvality, v nichž se odráží schopnost orientace v současném chápání vizuality i užití a rozvíjení strukturálních prvků výstavby uměleckého díla. Práce a studium v atelieru probíhá formou individuálních programů zaměřených na rozvoj individuality studenta. Na schopnost interpretace vnímané skutečnosti. Včetně reflexe a analýzy vlastních výstupů.
Aim of the course - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (05.02.2020)

Clem je mezioborová integrace včetně autentické tvorby a vzniku artefaktu jako díla majícího obsahové a formální kvality, v nichž se odráží schopnost orientace v současném chápání a přístupu k vizualitě. Užití a rozvíjení strukturálních prvků výstavby uměleckého díla v pojetí osobního cítění, myšlení a chápání se schopností didaktické reflexe  

Definují se aspekty tvůrčího procesu ve vztahu autor – reálná skutečnost – nová skutečnost. V průběhu výuky se stanoví individuální programy, které by měly rozvíjet specifickou individualitu studenta. A jeho schopnost interpretace vnímané skutečnosti. Případně podpořit imaginativní přístup k práci s uměleckým tvarem. Pracuje se v cyklech, řadách a asociativních řetězcích. K jednotlivým zadaným cvičením si student vytváří další, vlastní alternace a interpretace včetně metafory, nadsázky, exprese ad.

Literature - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (05.02.2020)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky
Umění světa, Praha Artia, 1971-1981
Slovník světového malířsktví, Praha 1991
Nová encyklopedie českého výtvarného umění I.,II, Praha 1995
BALEKA, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997
HALL J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991
Monografie, metodologická literatura

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
TEISSIG, K.: Techniky kresby. Praha: Artia, 1968.
KARKANOVÁ, H.: Současná česká kresba. Moravská galerie v Brně, Brno 1990.
KANDINSKI, W.: O duchovnosti v umění. Praha: Triáda, 1998.
KANDINSKI, W.: Bod linie plocha. Praha: Triáda, 2000.
KLEE, P.: Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999.
LINC, R.: Anatomie člověka. Praha: SPN, 1964.
SMITH, R.: Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Praha: Slovart, 2000.

Teaching methods - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (05.02.2020)

přednáška seminář dialog

Syllabus - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (05.02.2020)

Nové podoby kresby, malby a grafiky v konfrontaci s tradičním chápáním výtvarného umění

Course completion requirements - Czech
Last update: MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. (21.04.2020)

Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html