SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Art Education in International Context - OPNW2V102A
Title: Výtvarná výchova v mezinárodním kontextu
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Is pre-requisite for: OPNW2V107A
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
The aim of the course is to acquire the professional competences of future teachers in the field of work with educational content in relation to contemporary visual arts and discipline goals of RVP ZV and G as well as professional competencies in an international context.
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008. Vybraná kapitola Kultura jako setkání s Jiným.

FULKOVÁ, M., V černém oblaku. Edukační projekt k výstavě Dekadence v Galerii Rudolfinum. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití.

Fulková, M., Tipton, T., Ishikawa, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture).  International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234

FULKOVÁ, M. Nora Inu. Očima toulavého psa. Edukační program k výstavě japonského fotografa Shomei Tomatsu. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití.

FULKOVÁ, M. Edukační obsahy mezinárodních projektů Creative Connetions a Images and Identity. Interní materiál KVV, studentům bude poskytnut k použití.

 

Doporučená literatura:

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 100. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf>.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 126. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf>.

SLAVÍK, J.; CHRZ, V.; ŠTECH, S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2014.

UHL SKŘIVANOVÁ, V. Pojetí vzdělávacích cílů v ČR a Německu aneb umělecko-pedagogická interpretace kurikulárníchdokumentů českých a bavorských gymnázií. Brno: Paido, 2011.

UHL SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014.

Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)

examination

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (15.10.2019)

Student si založí portfolio s materiály, vztaženými k problematice. Poté si vybere vlastní téma a vztáhne je k určitým vybraným dílům výtvarného umění nebo výstavních projektů mezinárodní úrovně (Benátské bienále výtvarného umění, mezinárodní projekty NG, UPM atd. a rozpracuje vybrané umělecké obsahy konkrétních děl s cílem jejich didaktické transformace. Při zkoušce prokáže znalosti kontextů a celkové problematiky.

Po dohodě se studenty ze dne zahájení kursu - vybraný problém porfolia nebo jeho část, nebo téma, které studenty zajímá, bude prezentovanáno ve formě powerpointové prezentace v angličtině. Vyšší ambice na kvalitu může být naplněna také slovním komentářem v angličtině. Prezentace bude v časovém rozsahu 10 minut.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html