Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Practice introduces students to another school environment that structures teacher demands in a new way. Part of this practice is an independent conceptual work of students, preparation of lessons in larger units. It is assumed that students will be able to prove a didactic transformation of the topic of their own diploma thesis and, based on consultations with their faculty teacher and a leading teacher of their practice, will prepare a comprehensive program that will verify their choice. Students will learn to build up a lesson within the thematic unit, so that they can test their own teaching practices. Practice is primarily focused on developing and consolidating a set of skills that are needed for preparation, effective lesson supervision and reflection of classroom lessons and to define a personal concept of teaching. Documenting art activities and a process of teaching for the didactic part of the diploma thesis is part of a practice.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Praxe seznámí studenty s dalším školním prostředím, které jinak strukturuje nároky na vyučující. Součástí této praxe je samostatná koncepční práce studentů, příprava výuky ve větších celcích. Předpokládá se, že studenti prokáží schopnost didaktické transformace tématu vlastní diplomové práce a na základě konzultací a vyučujícím a s vedoucí praxe připraví ucelený program, který ověří jejich volbu. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování souboru dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin a k formulaci vlastního pojetí předmětu. Součástí praxe je pořízení dokumentace výtvarných a ktivit a průběhu odučených hodin pro didaktickou část diplomové práce.
O konkrétních podmínkách se posluchači mohou informovat u garanta praxí a na webových stránkách katedry.
Literature -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005.
KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007
ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001.
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995.
SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994
SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005.
KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007
ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001.
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995.
SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994
SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
continuous participation (Z)
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)
Zápočet
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (10.09.2021)