Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.02.2022)
The course is focused on the implementation of your own author's project. The course is designed as a creative workshop. The basis is creative etudes and experimental activities in the field of visual communication and new media. The student will get acquainted with a wide range of artistic approaches, technical procedures and expressive possibilities in the context of application to art education at various levels and types of schools. Objective of the course - aims of the course unit: To understand the application of the principles and contexts of contemporary visual communication and new media. Explore possible applications of these principles in art education. Insight and reflect on the pedagogical aspects of one's own creative process. Try to transform a unique experience into a pedagogical output.
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (20.09.2019)
Kurz je zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu. Předmět je koncipovaný jako tvůrčí dílna. Základem jsou tvořivé etudy a experimentální činnost v oblasti vizuální komunikace a nových médií. Student se v dílně seznámí se širokou škálou výtvarných přístupů, technických postupů a výrazových možností v kontextu s aplikací do výtvarné výchovy na různých stupních a typech škol.
Cíl výuky: Porozumět aplikaci principů a souvislostí soudobé vizuální komunikace a nových médií. Prozkoumat možné aplikace těchto východisek ve výtvarné výchově. Nahlédnout a reflektovat pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického výstupu.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (10.09.2023)
AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-045-7 BARTHES, R.: Světlá komora. Bratislava: Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9 BOURRIAUD, N.: Postprodukce. Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4 FLUSSER, V.: Moc obrazů. Výtvarné umění, OSVU 1996, č. 3-4. ISSN O862-9927
DOLEŽEL, L.: Heterocosmica: Fikce a možné světy. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0735-2. DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004. GOODMAN, N.: Jazyky Umění – nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007. ISBN 978-80-200-1519-8. MANOVICH, L.: Thelanguageofnew media. Cambridge: The MIT press, 2001. ISBN 0-262-13374-1 MONACO, J.: Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6 RUSH, M. New media in Art. Londýn: Thames & Hudson, 2005. ISBN 05-00-20378-4
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Témata cvičení předmětu: 09. 10. 2023 Zahájení semestru, zadání úkolů. Filmová a audiovizuální tvorba. 16. 10. 2023 Optické hříčky. Animace I. 12 principů animace. Adobe Photoshop. 23. 10. 2023 Jak se dělá thaumatrop. Animace. II. Adobe After Effects. Adobe Animate. 27. 11. 2023 Jak se dělá flip book. Projekce pohyblivého obrazu v reálném čase. 05. 12. 2023 Analogová projekce pohyblivého obrazu. 11. 12. 2023 Samostatná práce, dokončení praktického projektu. 18. 12. 2023 Závěrečná společná prezentace, ukončení semestru.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (10.09.2023)
Zápočet. Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na seminářích. Povinná účast na korekturách. Adekvátní úroveň seminárních prací. Seminární práce představuje portfolio vlastních prací + reflektivní komentář. Výslednou prezentaci seminární práce je nutné nahrát ve formátu PDF do aplikace Moodle.
Seminární práce Praktický projekt:
Navrhněte a vytvořte soubor didaktických materiálů, vhodných pro uplatnění multimediální, filmové a audiovizuální tvorby v rámci výtvarné výchovy. – Navrhněte pracovní list. – Pracovní list bude mít formu makety. – Odevzdejte příklady cvičení ve formě foto (video) dokumentace + komentář prostřednictvím aplikace Moodle.