SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interdisciplinary Links of Art and Media Education - OPNV3V009C
Title: Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / 10 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Zdeňka Meira da Rocha, Ph.D.
Files Comments Added by
download IP VV_MV projekt.pptx Mgr. Zdeňka Meira da Rocha, Ph.D.
download Mediální a výtvarná výchova. sem PedF.pdf Mgr. Zdeňka Meira da Rocha, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Zdeňka Meira da Rocha, Ph.D. (24.11.2021)
Cílem kurzu je vybavit studenty digitálními dovednostmi i znalostmi propojených oblastí vizuální a mediální kultury, sémiotiky apod. Studenti se seznámí s příslušnými kurikulárními dokumenty obou vzdělávacích oblastí a s příklady dobré praxe výuky integrované výtvarné a mediální výchovy tak, aby byli schopni užívat multimédia ke komunikaci a uměleckému vyjádření. Studenti získají pedagogické kompetence potřebné pro úspěšnou práci s žáky ve smyslu propojení odborných obsahů výtvarné a mediální výchovy. Je cílený na rozvoj kritického uvažování studentů a studentek. Kurz se zaměřuje na studium problematiky vizuální gramotnosti, zabývá se tématy reklamy, propagandy a politické kampaně. Kurz ukazuje potencionality výtvarné výchovy pro rozvoj mediální gramotnosti. Obsahem je mj. sémiotická analýza vizuálního (mediálního) textu. Silnými akcenty jsou kolaborace, formativní hodnocení a reflexe. K tvorbě studenti využívají software Adobe Creative Cloud, dostupných freewarový programů i tradičních výtvarných technik a postupů.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (23.09.2021)

Fulková, M. (2002) Když se řekne... vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova. 2002, č. 4, s. 12–14.

Jirák, J. & Köpplová, B. (2009) Masová média. Praha: Portál

Liessman, K. P.(2015) Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti. Polemický spis. Praha: Academia

Mirzoeff, N. (2019) Jak vidět svět. Praha: ArtMap

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (23.09.2021)

Multimediální práce v ateliéru

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Zdeňka Meira da Rocha, Ph.D. (24.11.2021)

Seminář se zaměřuje na následující tématické okruhy:

1) Klíčové pojmy: médium, mediální výchova, digitální média, nová média; deduktivní a induktivní strategie, reflexivní praxe, tandemová výuka, RVP.

2) Mediální výchova a výtvarná výchova v kontextu kurikulárních dokumentů, nalézání společných styčných bodů zmíněných oblastí.

3) Výsledky výzkumu žité praxe oboru Výtvarná výchova - uplatňování průřezového tématu Mediální výchova.

4) Možné strategie uchopení mediální výchovy v rámci výtvarného oboru - příklady dobré praxe. 

5) Hledání a ověřování vlastní výukové strategie účastníky kurzu. 

 

Course completion requirements - Czech
Last update: MgA. Michaela Kuříková (13.09.2023)

zápočet

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html