SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Excursion - OPNV3V007C - OPNV3V007C
Title: Exkurze
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D.
Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D.
doc. Mgr. Anna Vartecká, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (15.02.2024)
The excursion includes a visit to selected exhibitions / expositions, designed into a reference unit, accompanied by a professional intertextual explanation. The excursion program is compiled on the basis of the current offer of domestic and international galleries. It deepens students' knowledge and skills in the field of gallery education and the history of art culture. It prepares for further pedagogical activities at the school, gallery and other educational facilities. The excursion envisages the active involvement of the student as a critical reflective spectator. The aim of the course is to create a reflective component of the portfolio, based on photographs taken in the exhibition, which serves the student for further use in the subjects of study and in writing the student's final thesis. Photographs can become a basis for preparation for the state final examination (SZZ).
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (15.02.2024)

Celková časová zátěž studenta 13,0

Odpovídající množství kreditů 3

Přidělené kredity 3

Zakončení Z

 

Přímá výuka

Přednášky: 0

Cvičení: 2

Praxe: 0

 

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky  0 minut                                               

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 60 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 minut

Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) 0 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) 0 hodin

 

Plnění předmětu

Seminární práce  0 hodin

Příprava na zápočet 0 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin

Literature - Czech
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (15.02.2024)

FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7   
FULKOVÁ, M. (2009) Vše v jednom. Metafora kultury jako textu a jeho intertextová povaha. Výtvarná výchova, 2009, roč. 49, č. 2-3, str. 4- 9. ISSN 1210-369. Dostupné na KVV PedF UK                                                                                        DANIEL, L. (2008) Umění vidět umění. Úvod do interpretace obrazu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2000-4.      
KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. Online podpora – výsledky výzkumného projektu NAKI : www.gamuedu.cz www.upm.cz (edukace).   
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 1 a 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)  
BERGER, J.(2016) Způsoby vidění, Praha: Labyrint 
MITCHELL, W.J.T. (2017)Teorie obrazu, Praha: Karolinum 
MIRZOEFF,N. (2019) Jak vidět svět, Praha: Artmap 2019 
ŘÍHOVÁ, K., & BLÁHA, L. (2017) Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80.  
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem. Výtvarná výchova 3–4, (58) 
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Co potřebují obrazy? Recenze Výtvarná výchova 3–4, (58) 2018. s.70-75 

Katalogy minulých ročníků Benátského bienále a dalších významných přehlídek

Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).  
 
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM

 


Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (15.02.2024)

Odevzdání vizuální eseje (reflexe konkrétního díla, projektu či výstavy navštívených v rámci exkurze) v rozsah cca 5-10 fotografií / kreseb s anotací v rozsahu 900 znaků.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html