SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics and Management of Music Presentation - OPNU4H032A
Title: Didaktika a management prezentace hudby
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. MgA. Jana Palkovská (15.10.2020)
Cílem předmětu Didaktika prezentace hudby je seznámení s obsahem a formou koncertů a popularizačních hudebních programů pro děti a mládež. Student se seznámí s tím, jak koncerty a podobné akce připravit po stránce didaktické, hudební obsahové a formální i organizační. Tento předmět vytváří prostor pro tvůrčí nápady studentů. Cílem předmětu Management je seznámení s organizační, propagační a ekonomickou složkou koncertního života. Organizační, administrativní, právní, finanční a etické principy hudebního života a provozovací hudební praxe. Součástí předmětu je seznámení s hudební agentáží, nakladatelskou praxí, se základy autorského práva a ekonomiky. Aim of the course: How can one learn the relationship to music? How can we help someone who has no relationship with music to find it, break the barrier of obstacles and even mistrust, and develop that relationship and live it? And what are strong examples of when music can dramatically change human life? Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to familiarize with the organizational, promotional and economic components of concert life. Organizational, administrative, legal, financial and ethical principles of musical life and operating music practice. Part of the course is familiarization with music agency, publishing practice, the basics of copyright and economics.
Descriptors - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (09.09.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 40 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 50 minut
Samostudium literatury (za semestr) 8 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 4 hodiny
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 14 hodin
Literature - Czech
Last update: doc. MgA. Jana Palkovská (15.10.2020)

Drábek, V.: ABC výchovných koncertů, 1988.

KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN 1990. ISBN 80-04-23694-4.

BARENBOIM, D. A Life in Music. Arcade Publishing, New York 2003.

ŠTILEC, J. Úvod do hudebního managementu. AMU : Praha, 2011.

HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. KANT 2010, s. 301, ISBN 9788074370083.

Autorský zákon.

Educational programs of Czech and world orchestras.

Allen, P.: Artist Management for the Music Business. Taylor & Francis Inc, ISBN: 9780815392668, 2018.

Levitin, Daniel: This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Atlantic Books, ISBN 1843547163, 2008.

Thompson, William, Forde: Music, Thought, and Feeling: Understanding the Psychology of Music. Oxford University Press, ISBN-10 : 0195377079, ISBN-13 : 978-0195377071, 2008.

Broomhead, Paul: What is Music Literacy? Routledge, ISBN-10 : 1138299154, ISBN-13 : 978-1138299153, 2018.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html