SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Teaching Practice at Lower Secondary School - OPNU4H023A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 8 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D.
doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (15.10.2020)
Praxe na základních uměleckých školách pod vedením význačných učitelů. Individuálně organizovaná pedagogická stáž umožňuje praktickou aplikaci získaných znalostí a vytváření vlastních pedagogických postupů a zkušeností. Vše je zakončeno reflexí. Practice at basic musical schools under leading of famous teachers.Individually organized pedagogical internships allow for the practical application of the acquired knowledge and for the creation of personal teaching procedures and experiences. Everything is finished with reflection.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (02.02.2022)

Cílem předmětu je získání základní orientace v kontaktu a práci se žáky základních uměleckých škol na principu aktivního přístupu v hodinách pedagogické praxe u zkušených vyučujících. Zde jsou položeny opěrné body pro budoucí osobnostní rozvoj začínajícího učitele. Rozšiřuje se přehled o studijních materiálech a jejich vhodnému využití ve vztahu k typově odlišným žákům. Student rovněž proniká do problematiky tempa, kvantity a intenzity výuky.

Descriptors - Czech
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (02.02.2022)

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 90 minut

Samostudium literatury (za semestr) 6 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) 12 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) 3 hodiny

Příprava na zápočet 8 hodin

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (15.10.2020)

GALAMIAN, I. Principles of Violin Playing and Teaching. Dover Publications, New York 2015.

GIESEKING, W.,  LEIMER, K: Piano Technique, Dover Publications, New York 1972.

 

Dítě u klavíru. Sborník statí pedagogů o otázkách klavírního vyučování. Uspořádal J. Dostal. Supraphon, Praha 1977.

Etudy o klavíru. Interpretace, technika, pedagogika, estetika. Výběr statí uspořádala Věra Jůzlová. Editio Supraphon, Praha 1987.

MEDVECKÁ-HODŽOVÁ, J. Základné metodicko-pedagogické tézy vyučovania klavírnej hry. VŠMU, Bratislava 1989.

JUDOVINA-GALPERINA, T. B.: U klavíru bez slz aneb jsem pedagog dětí. Z ruského originálu přeložila Věra Jůzlová. LYNX, Brno 2000.

LIBERMAN, J. Práce na klavírní technice. Přeložila L. Šimková. Arco Iris, Praha 2003.

NEJGAUZ, G. O umění klavírní hry. Z ruského originálu Ob iskusstve fortepiannoj igry, vyd. Muzgiz, Moskva 1961, přeložila D. Šimonková. Státní pedagogické nakladatelství, Praha 1983.         

TICHÁ, L. Slyšet a myslet u klavíru. Nakladatelství AMU, Praha 2009.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (28.01.2022)

Aktivní účast na seminářích a absolvování 12 hodin praxe v ZUŠ. Reflexe poznatků a zkušeností, získaných při výuce v ZUŠ, v prezentaci na semináři předmětu.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (29.01.2022)

Průběžná praxe ve vybraných špičkových ZUŠ

Sledování práce zkušených hudebních pedagogů

Vytváření vlastních didaktických postupů

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html