SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogical Practice III - OPNU2H121A
Title: Pedagogická praxe III
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D.
Pre-requisite : OPNU2H115A
Annotation -
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (19.01.2020)
The teaching practice of the choir represents active cooperation of students with the teacher in the course Choir singing. Under the leadership of the choirmaster, students have the opportunity to apply the knowledge and skills acquired in the study of musical disciplines (Conductor Preparation, Sheet Music, Conductor Practice). Practice offers the opportunity to rehearse with a large mixed choir, composed of students of HV from both lower and upper grades. In addition to using practical disciplines, it places demands on creativity, interaction, communication. The importance of the subject lies in the immediate possibility of consulting interpretation and conducting issues. Students learn how to test, then discuss the possibilities of conducting solutions to the issue, raise questions, propose their own solutions.
Descriptors
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (30.01.2021)
Předmět spadá pod sborové disciplíny, které nelze plnohodnotně vyučovat distančně. Cíl výuky – umělecká realizace sborové skladby - je možný jen v kolektivu v interakci se sbormistrem. Po souhlasu studijní proděkanky PedF je proto výuka přesunuta na dobu, kdy bude moci proběhnout prezenčně a bude možné ji uskutečnit například formou blokových soustředění.
Během semestru jsou zadávány dílčí úkoly.
Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (31.01.2020)

KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru. 2. vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-556-6.

PECHÁČEK, S. Základy taktování. 2. vyd. Praha : PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-137-0.

STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra. 1. vyd. Praha : Supraphon, 1981.

FEDOR, V.; VRCHOTOVÁ – PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. 1. vyd. Praha – Bratislava : Editio Supraphon, 1969.

BROŽ, J.; KAŇÁK, Z. Základy dirigování. 1. vyd. Praha : Panton, 1982.

VRCHOTOVÁ – PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava učitelů Hv. 1. vyd.Praha : SPN, 1976.

Partitury vokálních a vokálně instrumentálních děl.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (19.01.2020)

Pravidelná aktivní účast ve výuce.

Maximálně 3 absence za semestr.

Plnění úkolů zadaných pedagogem.

Další podmínky totožné s předmětem Smíšený sbor - ON2308133.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html