|
|
|
||
Last update: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (17.04.2021)
|
|
|||||||||||||||||||||
Last update: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (25.04.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (02.09.2021)
AKIŠINA, А. А., КAGAN, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. JELÍNEK, S., PURM, R., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. Metodičeskaja masterskaja. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2012. ISBN 978-5-88337-217-8. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ROZANOVA, S. P. Prepodavateljam RKI. Sto sorok cem poleznych voprosov. Moskva : Flinta, 2015. ISBN 978-5-9765-2043-1. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ROZBOUDOVÁ, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (17.01.2024)
Studeni v průběhu náslechové praxe hospitují v hodinách ruského jazyka na základních a středních školách, přičemž sledují jednotlivé aspekty výuku ruského jazyka. Studenti vypracovávají z každé náslechové hodiny podrobný hospitační záznam a písemnou reflexi. Ke každé náslechové hodině je v rámci reflektivního semináře proveden detailní rozbor, jsou rozebrány následující aspekty: 1. cíle hodiny, 2. části hodiny a jejich průběh, 3. vedení třídy, 4. práce s jazykovými prostředky, 5. rozvoj řečových dovedností, 6. využívání doplňkových výukových materiálů, 7. využití ICT, 8. motivace žáků k učení, 9. evaluace žáků 10. práce se žáky s SP a dle zadání další hlediska výukového procesu. |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (25.08.2023)
Pro získání zápočtu je nutné splnit všechny níže uvedené požadavky: 1.absolvování moodle kurzu Učitelství - Bezpečnostní proškolení před praxí na https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3351, Heslo: BezpecnaPraxeU 2. absolvování minimálně 6 náslechových hodin ruského jazyka na základní či střední škole dle vlastního výběru a jejich zhodnocení, 3. odevzdání vypracování všech zadaných úkolů a pracovních listů nejpozději do 5. 12. 2023, pracovní listy jsou v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7730, 4. aktivní účast na seminářích, tolerují se maximálně 2 absence. V případě zrušení prezenční výuky kvůli zhoršené situaci při šíření korovaviru bude výuka realizována v on-line režimu. |
|
||
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (03.08.2019)
|