Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
The course consists of two parts. In the first part, the students plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a/nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Literature -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Realization of continuous practice, submission of the portfolio in electronic form within the set deadline, reflection of practice at the seminar.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Odevzdání portfolia v elektronické formě ve stanoveném termínu a (Powerpoint) prezentace výstupů z praxe na závěrečném semináři.
Syllabus -
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy, instituce pro vzdělávání dospělých ( pedagogicko-psychologické poradny, volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy atd.)
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolia.
3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.