course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. (30.01.2020)
The course is focused on introduction to psychological tools application in the corporate environment. In the theoretical part the ethical and competence framework of the application will be presented and in the practical part specific instruments will be presented. Psychometrics will take a significant part of presented tools, the rest are tools for group dynamics and cohesion assessment, teamwork and leadership styles.
Students will have the opportunity to experience most of tools.
Last update: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. (30.01.2020)
Kurz je zaměřen na uvedení účastníků kurzu do problematiky nástrojů pro aplikaci psychologických principů ve firemní praxi. V teoretické části bude představen aplikační, etický a kompetenční rámec a v praktické části budou představeny jednotlivé nástroje. Významnou část tvoří psychodiagnostické nástroje, zbytek představují diagnostické i intervenční nástroje v oblasti skupinové dynamiky a koheze, týmové spolupráce a stylů vedení.
Během kurzu budou mít studenti možnost si některé nástroje prakticky vyzkoušet.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (03.02.2022)
Celková časová zátěž studenta 90 Množství kreditů odpovídající časové zátěži 3 Přidělené kredity 3 Zakončení KZ
Přímá výuka Přednášky: 0 Cvičení: 2
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 minut Samostudium literatury (za semestr) 5 hodiny Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodiny Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 16 hodin Příprava na zápočet 16 hodin
Literature - Czech
Last update: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. (30.01.2020)
LISÁ, E.: Psychodiagnostika v řízení lidských zdrojů, Portál, Praha 2019
DOTLICH, D.L., CAIRO, P.C.: Proč ředitelé selhávají, Alfa Publishing, Praha 2007
BELBIN, M.R.: Týmové role v práci, Wolters Kluwer ČR, Praha 2012
CHVOJ, M.: Pokročilá teorie her ve světě kolem nás, Grada, Praha 2013
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. (30.01.2020)
1) Přítomnost na seminářích - povolena je jedna neomluvená absence, zbytek je třeba omluvit
2) Krátky písemný test
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (03.02.2022)
Prohloubení následujících témat:
1. Výběr zaměstnanců: kompetenční model, nástroje výběru, assessment centre, diagnostika pracovního potenciálu dle typizovaných pracovních pozic, behaviorální interview. 2. Školení tzv. „měkkých dovedností“, didaktika a tematická vymezení. 3. Práce s individuálním rozvojem zaměstnanců: vzdělávací plány, development centre, rozvojové cíle. 4. Koučování: nástroj rozvoje a praxe ve firemním prostředí. Typy koučinku. Přínosy a problematická místa. 6. Řešení konfliktů, mediace. 7. Facilitace týmové práce. Týmové profily dle osobnostních charakteristik jednotlivých členů, optimalizace týmového výkonu. 8. Krizová intervence, programy „employee assistance“, řešení osobních obtíží. 9. Outplacement – situace propouštění. 10. Rovnováha mezi pracovním a osobním životem, well being v práci a formy podpory. 11. Programy pro rozvoj zaměstnanců s vysokým potenciálem (Talent management). 12. HR v kontextu firmy, role, vymezení zodpovědnosti, fungování HR