|
|
|
||
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (30.10.2019)
STUDIJNÍ MATERIÁLY PRO PORADENSKÉ STÁŽE
DRYDEN,W. Poradenství. Portál: Praha, 2008. ERB, V. Násilí ve škole a jak jej řešit. Praha: Amulet, 2000. HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách. Praha: Grada, 2001. HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. KIRBIOVÁ, A. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. KUCHARSKÁ, A.; ŠVANCAROVÁ, D. Kroky a krůčky předškolním věkem. Poradenství pro rodiče. Praha: Scientia, 2003. LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. UJEP: Ústí n. L. 2005. LINDSAY,G. ; KOENE, C. ; ØVREEIDE, H.; LANG, F. Etika pro evropské psychology. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2010. KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. KOPRIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 1999. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Jak a proč nás trápí děti. Praha: Grada, 1998. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. MICHALÍK, J. Školský poradenský systém v ČR. Východiska, rizika, příležitosti, návrh pojetí. Olomouc: Katedra speciální pedagogiky PdF, 2008. RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997. SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: SPN, 1980. VÁGNEROVÁ, M.; HADJ MOUSSOVÁ, Z.; ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2000. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: UK Karolinum, 2005. SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001. TŘESOHLAVÁ, Z.; ČERNÁ, M.; KŇOURKOVÁ, M. Dříve než půjde do školy. Praha: Avicenum, 1990.
Pedagogicko-psychologické poradenství. Praha, IPPP ČR, čtvrtletník.
Webové stránky www.msmt.cz/ oddíl Legislativa www. ippp.cz www.testcentrum.cz
Studenti využívají pro vyhledávání elektronických bibliografických údajů v elektronické databázci PsycInfo - pro oblast odborých poradenských problémů, diagnostické přístupy, intervence aj., mohou také probádat podobná zařízení v zahraniční literatuře.
Etické kodexy pro poradenskou práci Etické normy práce školního psychologa http://www.fhk.cuni.cz/mares/sp/asp/etikc.doc Etický kodex poradenských pracovníků SPC http://www.apspc.cz/doc/akt_63.doc Etický kodex mezinárodní asociace školní psychologie (ISPA) http://www.ispaweb.org/Documents/ethics_fulldoc.html Etický kodex pracovníka linky důvěry a pracoviště linky důvěry http://www.capld.cz/show.php?sk=3 Etický kodex Asociace manželských a rodinných poradců ČR http://www.amrp.cz/ Etický kodex České asociace streetwork sdružující nízkoprahové sociální služby http://www.streetwork.ecn.cz/nizkoprahove.php Etický kodex sociálních pracovníků České republiky http://sspcr.xf.cz/ Etický kodex Evropské federace profesionálních psychologických asociací (EFPA) http://www.efpa.be/etics.php Etické standardy mezinárodní asociace výchovného a profesního poradenství (IAEVG) http://www.iaevg.org/iaevg/nav.cfm?lang=2&menu=1&submenu=2 |
|
||
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (15.09.2018)
V předmětu dochází k reflexi všech absolvovaných stáží v poradenských zařízení - student si vede reflektivní deník, zpracovává úkoly, dané typem zařízení, reflektuje průběh praxe. Zpracovává portfolio, které předkládá pro závěrečný reflektivní seminář. |
|
||
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (15.09.2018)
Student předkládá portfolio z jednotlivých poradenských pracovišť garantovi předmětu, v elektronické podobě (e-mailem) max. 1 týden před konáním reflektivního semináře. |