SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Reflection of Counselling Internships - OPNP1Q123A
Title: Reflexe poradenských stáží
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Interchangeability : ON913067
Annotation -
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (30.10.2019)
The course concludes internships during the studies. Students should register this course in the semester when he/she expects to complete specialized internships. All the requirements and course of the reflective seminar are described in precursor modules.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (30.10.2019)

STUDIJNÍ MATERIÁLY PRO PORADENSKÉ STÁŽE

 

DRYDEN,W. Poradenství. Portál: Praha, 2008.

ERB, V. Násilí ve škole a jak jej řešit. Praha: Amulet, 2000. 

HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha: UK PedF, 2002.

HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. 

HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. 

HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách. Praha: Grada, 2001. 

HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. 

KIRBIOVÁ, A. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. 

KUCHARSKÁ, A.; ŠVANCAROVÁ, D. Kroky a krůčky předškolním věkem. Poradenství pro rodiče. Praha: Scientia, 2003. 

LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. UJEP: Ústí n. L. 2005.

LINDSAY,G. ; KOENE, C. ; ØVREEIDE, H.; LANG, F. Etika pro evropské psychology. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2010. 

KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. 

KOPRIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997.

MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 1999. 

MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. 

MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. 

MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Jak a proč nás trápí děti. Praha: Grada, 1998. 

MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. 

MICHALÍK, J. Školský poradenský systém v ČR. Východiska, rizika, příležitosti, návrh pojetí. Olomouc: Katedra speciální pedagogiky PdF, 2008.

RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. 

ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997. 

SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. 

ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: SPN, 1980. 

VÁGNEROVÁ, M.; HADJ MOUSSOVÁ, Z.; ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2000. 

VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997. 

VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. 

VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: UK Karolinum, 2005.

SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001. 

TŘESOHLAVÁ, Z.; ČERNÁ, M.; KŇOURKOVÁ, M. Dříve než půjde do školy. Praha: Avicenum, 1990. 

 

 

Pedagogicko-psychologické poradenství. Praha, IPPP ČR, čtvrtletník. 

 

 

Webové stránky

www.msmt.cz/ oddíl Legislativa

www. ippp.cz

www.testcentrum.cz

 

Studenti využívají pro vyhledávání elektronických bibliografických údajů v elektronické databázci PsycInfo - pro oblast odborých poradenských problémů, diagnostické přístupy, intervence aj., mohou také probádat podobná zařízení v zahraniční literatuře. 

 

Etické kodexy pro poradenskou práci

Etické normy práce školního psychologa

http://www.fhk.cuni.cz/mares/sp/asp/etikc.doc

Etický kodex poradenských pracovníků SPC

http://www.apspc.cz/doc/akt_63.doc

Etický kodex mezinárodní asociace školní psychologie (ISPA)

http://www.ispaweb.org/Documents/ethics_fulldoc.html

Etický kodex pracovníka linky důvěry a pracoviště linky důvěry

http://www.capld.cz/show.php?sk=3

Etický kodex Asociace manželských a rodinných poradců ČR

http://www.amrp.cz/

Etický kodex České asociace streetwork sdružující nízkoprahové sociální služby

http://www.streetwork.ecn.cz/nizkoprahove.php

Etický kodex sociálních pracovníků České republiky

http://sspcr.xf.cz/

Etický kodex Evropské federace profesionálních psychologických asociací (EFPA)

http://www.efpa.be/etics.php

Etické standardy mezinárodní asociace výchovného a profesního poradenství (IAEVG)

http://www.iaevg.org/iaevg/nav.cfm?lang=2&menu=1&submenu=2

Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (15.09.2018)

V předmětu dochází k reflexi všech absolvovaných stáží v poradenských zařízení - student si vede reflektivní deník, zpracovává úkoly, dané typem zařízení, reflektuje průběh praxe. Zpracovává portfolio, které předkládá pro závěrečný reflektivní seminář.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (15.09.2018)

Student předkládá portfolio z jednotlivých poradenských pracovišť garantovi předmětu, v elektronické podobě (e-mailem) max. 1 týden před konáním reflektivního semináře.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html