SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar on Interpretation and Didactics II - OPNN2H106A
Title: Interpretačně didaktický seminář II
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
Pre-requisite : OPNN2H102A
Is pre-requisite for: OPNN2H111A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)
Interpretační seminář má komplexní charakter a probíhá současně pro všechny ročníky bakalářského i navazujícího magisterského programu Hudební výchova – Hra na nástroj. Jde o jeden ze základních bodů celého studia, proto je koncipován na plných 6 semestrů bakalářského a 4 semestry magisterského studia.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)

Cíle kurzu je možno shrnout do tří základních okruhů:

1) Ověření vlastních interpretačních dovedností, schopností a možností formou vystoupení před publikem.

2) Hodnocení a rozbor přednesených výkonů. Zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků.

3)Poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti in současnosti, pronikání k podstatě hudebního sdělení i technických prostředků k ní adekvátních.

Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (13.02.2021)

Výuka předmětu bude probíhat od začátku semestru distanční formou, situace se může měnit podle vládních nařízení.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)

Komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje.

V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.

Pro výchovu budoucích pedagogů má interpretačně-pedagogický seminář nezastupitelný význam.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html