SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Environments for designing educational applications - OPNI3Q021A
Title: Prostředí pro tvorbu výukových aplikací
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Pre-requisite : OPNI3I015A
Is pre-requisite for: OPNI3Q031A
Annotation - Czech
Last update: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (16.09.2019)
Anotace předmětu: Náplní kurzu je, kromě teoretické části, seznámení s dostupnými vývojovými prostředími vhodnými pro tvorbu výukových materiálů. Cílem předmětu je především rozšířit praktické zkušenosti studentů s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací. Účastníci navazují na své dřívější zkušenosti se zpracováním textu a grafiky, tvorbou prezentací a vývojem aplikací v prostředí www i mimo něj a budou pomocí vhodných nástrojů vytvářet normalizované výukové objekty, doplňkové moduly, i komplexní výukové aplikace s výstupem do prostředí www nebo jako samostatné počítačové programy určené pro fázi přípravy, průběhu či diagnostiky výuky. Mezi hlavní témata probíraná v předmětu se řadí: multimediální vzdělávání (teorie multimediálního vzdělávání, teorie kognitivní zátěže, principy návrhu multimediálních materiálů), technické prostředky v edukaci (charakteristické vlastnosti a specifické rysy didaktické technicky a technických prostředků z hlediska edukace), didaktické materiály a možnosti jejich tvorby (základní kritéria hodnocení didaktických materiálů typu od dokumentů vytvářených v textovém a grafickém editoru, přes prezentace, audiovizuální, multimediální a 3D objekty, hypermediální prostředky, použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů).
Literature - Czech
Last update: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (16.09.2019)

Literatura:

ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. Brno: Flow, [2015]. ISBN 978-80-88123-02-6.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4347-6.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro iOS. Přeložil Martin HERODEK. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4942-3.
Mayer, R. E. (2014). Computer Games for Learning: An Evidence-Based Approach.: The MIT Press.
Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning (2nd ed.): Cambridge University Press.
NEUMAJER, Ondřej. Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů pro využití ve vzdělávání. 2016 Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

 

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (10.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1922

"přístup pro hosta s heslem: akreditace"

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html