SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Analysis of educational results - OPNI3I034B
Title: Analýza výsledků výuky
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (07.11.2019)
Předmět se zabývá vybranými tématy týkajícími se oblasti zpětnovazebních výukových informací a vytváření podmínek pro jejich efektivní vytváření a zpracování. Cílem předmětu je vytvořit u studentů systémově komplexní pohled na problematiku analýzy výukových informací, informovat o aktuálních informačně nabitých a formujících edukačních metodách a možnostech adekvátně vedené výuky, naučit používat vybrané analytické metody zpracování pedagogických dat. Mezi stěžejní témata předmětu Analýza výsledků výuky patří: Proměny ve vzdělávacím prostředí, subjektivita v pedagogickém pozorování a hodnocení; Hodnocení a sebehodnocení žáka, autonomie; podporující výukové metody, formativní výuka a hodnocení; Didaktické informace a pedagogická data – zpracování a kvalitativní přístupy k analýze dat, informační význam hodnocení; Možnosti hodnocení žáka, strukturované hodnocení, kriteriální hodnocení, škály, známky, klasifikace; Didaktické testy a jejich specifika; Třídní klima, sociometrie; Portfolia (žákovské a učitelské), elektronické portfolio, technologická řešení; Programové aplikace pro zpracování dat; Informační systémy, administrativní systémy školy, pedagogický informační systém; Školní informační systémy a práce s daty.
Literature - Czech
Last update: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (10.01.2020)

ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015.

ČAPEK, R. Líný učitel: cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe, 2018.

GILLNEROVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012.

GINNIS, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele - Strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: Universum, 2019.

JEŘÁBEK, O., BÍLEK, M. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010.

KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2016.

LAUFKOVÁ, V., STARY, K. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Portál: Praha 2016. 

NOVÁK, J. Možnosti výpočetního zpracování klasifikace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.

TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018.

TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele – Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav vzdělávání, 2012.

Materiály a soubory předávané v průběhu semestru.

Odkaz na studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1905

Přístup pro hosty: "akreditace"

Learning resources - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1905

přístup pro hosta s heslem: akreditace

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html