SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interactive technology and application in educational process - OPNI3I024A
Title: Interaktivní technologie a jejich aplikace ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Pre-requisite : OPNI3I014A
Is pre-requisite for: OPNI3I035A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými technickými prostředky, resp. digitálními technologiemi, využívanými pro podporu a zvýšení efektivity edukačního procesu, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Z hlediska obsahu se předmět orientuje na oblast promítací techniky ve škole, prezentačních systémů ve výuce, prostředků pro poskytování zpětné vazby, řídícími systémy, interaktivní technikou a mobilními dotykovými zařízeními ve třídě, resp. jejich charakteristickými vlastnostmi a specifickými rysy jak technickými tak z pohledu edukace, didaktických aspektů a specifik vzhledem k edukačnímu procesu.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.09.2019)

BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.

DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.

JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint.
London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623.

NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1.

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015.

ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.

SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5.

Learning resources - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1912

Pro účely hodnocení RVH je nastaven přístup pro hosta s heslem: akreditace

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html