SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous practice at elementary school with reflection - OPNH4H023A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 23 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Vít Novotný, Ph.D.
Pre-requisite : OPNH4H012A
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (04.11.2019)
The Continuous Pedagogical practice takes place at Primary schools and at Lower annual multi-year grammar schools or recommended school facilities. The student selects the school from the list of faculty schools (updated by the relevant department). The student is co-operates with the mentor. It is opportunity to realize pedagogical situations that can be applied to student professional practice. The student leads a pedagogical portfolio of complex pedagogical situations and their possible solutions. The portfolio contains the results of pupils´ work and suggestions for evaluation student professional practice. The portfolio contains two audiovisual recording of students´ graduated practical lessons and their subsequent reflective (not only by the mentor but also by other students who participate in the practice).
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (31.07.2019)

Souvislá pedagogická praxe umožňuje: analýzu a reflexi vyučovacího procesu, rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky, proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti, hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků, řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy, práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky, seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu.

Literature - Czech
Last update: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. 

NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1.
Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. 

PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999.

STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.

ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. 

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol.  Rámec profesních kvalit učitele.

Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

 

Burnard, P.  Inclusive pedagogies in music education: A comparative study of music teachers' perspectives from four countries. Journal of Music Education · May 2008, pp. 109-126. Available on: file:///C:/Users/uzivatel/AppData/Local/Temp/8591a-1.pdf.

Schmidt, P. Music Education as Transformative Practice. VRME, 2005, pp. 1-14. ISSN 1938-2065. Available on:  file:///C:/Users/uzivatel/AppData/Local/Temp/13.MusicEducationasTransformativePractice.pdf.

Brophy, T.S. The Practice of Assessment in Music Education: Frameworks, Models, and Designs. Proceedings of the 2009 Florida Symposium on Assessment in Music Education, 2010. 552 pp.

 

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (28.01.2023)

Podmínky pro dělení zápočtu:

·       proškolení studentů učitelství před pedagogickými praxemi (Moodle kurz: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3351

        První přihlášení je pomocí osobního čísla a hesla pro CAS. Pokud po Vás bude chtít systém heslo, použijte: BezpecnaPraxeU

·       do 13. 3. 2023 vyplnit do online tabulky rozvrh plánovaných vyučovacích hodin; 

·       odučit 12 vyučovacích hodin;

·       tvořit studentské portfolio (přípravy, poznámky, tipy, rady, pomůcky, materiály, audiovizuální nahrávky);

·       po PX odevzdat na závěrečném reflektivním semináři podepsanou DPP v dvou originálních stejnopisech

·       po PX odevzdat na závěrečném reflektivním semináři hodnocení Vašeho působení na škole, které volnou formou vypracuje provázející učitel;

·       absolvovat vstupní informativní schůzku (24. 2. 2023) a závěrečný reflektivní seminář (21. 4. 2023);

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html