SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
interpretative Activities in Music Education - OPNH2H120B
Title: Interpretační aktivity v hudební výchově
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (16.09.2018)
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově navazuje na Hru písní v pedagogické praxi. Je zaměřen na rekapitulaci pěveckých a instrumentálních dovedností, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (16.09.2018)

SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy I. Praha : SPN, 1985. Kapitola 21. Problémy hudebního vnímání a poslechu hudby ve škole.

PECHÁČEK, Stanislav - VÁŇOVÁ, Hana. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy. Praha : Karolinum, 1997. Kapitola 3. Poslech hudby

Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (18.09.2020)

Požadavky k zápočtu

 

-          Splnit prakticky okruh a) v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků

-          Splnit okruh b) individuálně v konzultačních hodinách učitele

-          Aktivní účast ve výuce, toleruje se nepřítomnost na dvou seminářích

Syllabus - Czech
Last update: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. (06.10.2021)

a) Poslechové skladby pro žáky základních a středních škol

V průběhu semestru vystoupí student s didaktickou prezentací

- jedné instrumentální skladby (klavír, housle, jiný nástroj), případně skladby vokální, kterou sám předvede

- jedné skladby ze zvukového či audiovizuálního záznamu.

- jedné skladby komorního obsazení, např.  zpěv a klavír, housle a klavír, čtyřruční klavír, ansámblový zpěv, komorní instrumentální sestava, interpretovaná studenty zapsanými na tento předmět.

b) Deset charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů

Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich stručné didaktické interpretace. 

Podle vlastního výběru 5 ukázek od světových a 5 od českých skladatelů (od 1 skladatele jen 1 ukázka), a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.

Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.

 

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html