SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Pedagogical Practice at the Elementary Schools with Reflection - OPNH2H107A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí (hudební výchova)
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/3, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D.
Pre-requisite : OPNH2H101A
Is pre-requisite for: OPNH2H112A
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)
The Continuous Pedagogical practice takes place at Primary schools and at Lower annual multi-year grammar schools or recommended school facilities. The student selects the school from the list of faculty schools (updated by the relevant department). The student is co-operates with the mentor. It is opportunity to realize pedagogical situations that can be applied to student professional practice. The student leads a pedagogical portfolio of complex pedagogical situations and their possible solutions. The portfolio contains the results of pupils´ work and suggestions for evaluation student professional practice. The portfolio contains two audiovisual recording of students´ graduated practical lessons and their subsequent reflective (not only by the mentor but also by other students who participate in the practice).
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)

 

Souvislá pedagogická praxe umožňuje:


analýzu a reflexi vyučovacího procesu,

rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky,

proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti,

hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků,

řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy,

práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky,

seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol

a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (27.01.2021)

Výuka bude probíhat na ZOOM on-line platformě. Odkaz na připojení bude rozeslán vždy včas, před začátkem výuky. 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)

Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (19.09.2017

Doporučená literatura:

 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. 

NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1.

Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. 

PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999.

STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.

ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. 

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol.  Rámec profesních kvalit učitele.

Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.07.2019)

Absolvování praxe - odučit potřebné množství hodin spolu s případným náslechem (10+2)

pedagogické portfolio, 

audiovizuální nahrávky (2x) z některé z odučených hodin, její rozbor a reflexe. 

účast na povinných konzultacích, které vyučující vypisuje předem mailem,

účast na vstupní konzultaci, kde vyučující podává veškeré informace k danému předmětu. 

V závěru praxe odevzdá student Dohodu o provedení práce, 

Soubor profesních kvalit studenta na oborové praxe - od hospitujícího učitele

a sebehodnocení vlastní praxe. 

Bez předložení této dokumentace není možné předmět úspěšně absolvovat. 

Po samostatném  absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát, který potvrzuje  úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží garantovi praxe. Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi.

 

Odkaz na kurz:

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2463

heslo pro samostatný zápis studenta do kurzu: skola hrou

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html