|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)
Souvislá pedagogická praxe umožňuje:
rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky, proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti, hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků, řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy, práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky, seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (27.01.2021)
Výuka bude probíhat na ZOOM on-line platformě. Odkaz na připojení bude rozeslán vždy včas, před začátkem výuky. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (01.11.2019)
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (19.09.2017 Doporučená literatura:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.07.2019)
Absolvování praxe - odučit potřebné množství hodin spolu s případným náslechem (10+2) pedagogické portfolio, audiovizuální nahrávky (2x) z některé z odučených hodin, její rozbor a reflexe. účast na povinných konzultacích, které vyučující vypisuje předem mailem, účast na vstupní konzultaci, kde vyučující podává veškeré informace k danému předmětu. V závěru praxe odevzdá student Dohodu o provedení práce, Soubor profesních kvalit studenta na oborové praxe - od hospitujícího učitele a sebehodnocení vlastní praxe. Bez předložení této dokumentace není možné předmět úspěšně absolvovat. Po samostatném absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát, který potvrzuje úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží garantovi praxe. Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi.
Odkaz na kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2463 heslo pro samostatný zápis studenta do kurzu: skola hrou |