SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continous Practice at Secondary School with Reflection - OPNF4F033A
Title: Souvislá praxe na SŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 15 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět dovoluje studentům praktické ověření jejich schopnosti aplikovat teoretické znalosti i praktické dovednosti ve výuce, tentokrát na střední škole či odpovídajících stupních víceletých gymnázií. Student se setká s reálným výchovně-vyučovacím procesem, ve kterém bude rozvíjet jazykové prostředky i řečové dovednosti na vyšší jazykové úrovni. Student během praxe vykonává všechny činnosti spojené s výukou i ostatními povinnostmi učitele. Rozvine tak nejen svou schopnost řídit výchovně-vzdělávací proces, ale i schopnost reflexe, (sebe)hodnocení či administrativní dovednosti. Svou aktivitu student konzultuje s vedoucím učitelem na škole i s oborovým didaktikem. Praxe je završena detailní a komplexní reflexí s ostatními studenty, oborovým didaktikem, případně dalšími experty z praxe. Předmět je propojen s předmětem Didaktika francouzského jazyka III. Témata: Specifika výuky FJ na střední škole; Vedení třídy, práce se skupinou; Evaluace (DELF, státní maturita); Zapojení ICT do výuky; Motivace a aktivizace studenta; Kurikulum (SERRJ, RVP G), evaluace a autoevaluace; Práce s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi na vyšší jazykové úrovni; Didaktický materiál pro SŠ.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)

TOMKOVÁ, A.; SPILKOVÁ, V.; PÍŠOVÁ, M.; MAZÁČOVÁ, N.; KRČMÁŘOVÁ, T.; KOSTKOVÁ, K.; KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

PESCHEUX, M. Analyse de pratique enseignante en FLE/S. Paris: L´Harmattan, 2007.

TELLIER, M., CADET, L. (dir.) Le corps et la voix de lenseignant : théorie et pratique. Paris: Maison des Langues, 2014.

ALEXANDRE, D. Les méthodes qui font réussir les élèves. Paris : ESF éditeur, 2011.

PERETTI, A. de, MULLER, F. Mille et une propositions pédagogiques. Paris : ESF éditeur, 2008.

DUVILLARD, J. Ces gestes qui parlent. Paris : ESF éditeur, 2016.

PERRENOUD, P. Métier d’élève et le sens du travail scolaire. Issy-les-Moulineaux : ESF éditeur, 1994.

LITTLE, D., DAM, L., LEGENHAUSEN, L. Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research. Bristol: Multilingual Matters, 2017.

NORTH, B. (coll.) Language Course Planning. Oxford : Oxford University Press, 2018.

BLANCHET, P., CHARDENET, P. (dir.)  Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris : Éditions des archives contemporaines, 2011.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html