SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interactive education tools - OPNE2E115B
Title: Interaktivní výukové materiály
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022 to 2024
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Incompatibility : ON2309017
Interchangeability : ON2309017
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (20.05.2019)
The course is oriented on interactive materials students can use in their own teaching practice. These are namely applets, mobile apps, materials for interactive boards and common software which can serve educational purposes.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (17.09.2018)

Bílek, M. (2010). Aktuální trendy ICT ve výuce chemie: minulost, současnost a perspektivy. Media4U, 7(X3), 38-41.

Bílek, M., Rychtera, J., Myška, K., & Toboříková, P. (2010). Počítačem podporovaný reálná vers. simulovaný experiment v počáteční výuce chemie. In M. Bílek (Ed.), Aktuální trendy ICT ve výuce chemie: Sborník abstraktů 20. Mezinárodního semináře o výuce chemie, (pp. 39 - 40). Hradec Králové.

Rusek, M., Stárková, D., Chytrý, V., & Bílek, M. (2017). Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-service Teachers within Education. Journal of Baltic Science Education, 16(4), 510-523.

Stárková, D., & Rusek, M. (2016). Etické a bezpečnostní aspekty využívání ICT ve výuce chemie. Scientia in Educatione, 7(2), 100-110.

Syllabus - Czech
Last update: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D. (25.10.2019)

Historický vývoj využívání ICT ve výuce chemie

Software využitelný při výuce chemie

Software vytvářený pro výuku chemie

Mobilní aplikace

Interaktivní tabule

Počítačové animace a simulace (applety)

ICT podpora školního chemického experimentu (senzory)

Virtuální a smíšená realita (exkurze)

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (17.09.2018)

Příprava portfólia interaktivních materiálů, příprava scénářů s využitím didaktického software a software původně neurčeného pro výuku.

Minimálně 80% účast.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html