Oborová praxe dějepisu spočívá v návštěvách institucí zajišťujících formální a neformální vzdělávání a v aktivní participaci na procesech, které tam probíhají. Formou společných návštěv základní školy, školní družiny, různých typů středních kol, Domů dětí a mládeže, nízkoprahových zařízení a dalších institucí pro volný čas se studenti seznamují s reálnými podmínkami základních profesí, pro které budou v průběhu studia připravováni. Mohou si vybrat praxi asistentskou, která spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky, mohou pracovat se slabšími nebo talentovanými žáky v dějepise i asistovat přímo při výuce dějepisu konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z dějepisu a domácí úkoly, pomáhat při dějepisných soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá. Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí.
Descriptors - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (31.08.2021)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
15 minut
Samostudium literatury (za semestr)
3 hodiny
Práce se studijními materiály (za semestr)
7 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
3 hodiny
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
12 hodin
Literature - Czech
Last update: PhDr. Iva Beránková (27.01.2020)
ŠIMONÍK Oldřich, Začínající učitel. The Beginning Teacher (Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Brno 1995. ISBN 80-210-0944-6.
DYTRTOVÁ Radmila – KRHUTOVÁ Marie, Učitel: Příprava na profesi, Praha 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.