SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Teaching Practice at Primary School with Reflective Seminar - Czech Language - OPNC2L108A
Title: Souvislá pedagogická praxe na ZŠ s reflektivním seminářem – český jazyk
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/3, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.
Is interchangeable with: OKNC2L108A, OKNC2L107A
Annotation -
Last update: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (19.05.2019)
Before the actual practice there will be 2 informative meetings at the faculty. Their content will be to familiarize with the organization of practice and work with the set of professional qualities. During continuous teaching practice, which lasts for 4 weeks for both disciplines, students complete 5 hours of listening, individually teach 12 hours, after each lesson there should be an hour of reflection and planning of further education (at least 12 hours) with a practice guarantor focused on working with a practice portfolio and with evidence of learning (pupil creations). Students can find more information about the practice on the department's website in the students / practice section.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (11.09.2017)

CANGELOSI, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2006.

FISCHER, R.:  Učíme děti myslet a učit se. Portál: Praha 2004.

KLUMPAROVÁ, Š. Soubor kvalit studentovy práce na didaktické praxi z literární výchovy / z české literaturyIn Spilková, V., Tomková, A., Mazáčová, N., Kargerová, J. a kolektiv. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: PedF UK 2015.

KYRIACOU, CH., Klíčové dovednosti učitele. Portál: Praha 2008.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (14.05.2019)

Všechny potřebné informace o souvislé praxi (včetně pokynům pro vytváření portfolia, aktuální verze smluv a formuláře rozvrhu) naleznou studenti na webových stránkách Katedry české literatury: http://pages.pedf.cuni.cz/kcl/studenti/praxe/ (v rubrice studenti/praxe).

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (13.02.2019)
Zápočet bude studentům udělen po předložení písemného portfolia a za účast na 4 reflektivních setkání. Počet možností získat zápočet 3.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html