SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Classroom Observation in Biology - OPNB2B104A
Title: Náslechová praxe v oboru biologie
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (60)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D.
Is pre-requisite for: OPNB2B107A, OPNB2B105A
Files Comments Added by
download Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1).jpg Kateřina Esserová, DiS.
Annotation -
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (14.09.2020)
The course aimed at developing the students´ ability to observe teaching and to mediate the direct experience with the school environment. Students attend 6 biology lessons at ISCED 2 or ISCED 3 schools (eg lesson, laboratory practical, field trip). Students compose thematically oriented reflections. The reflections are focused on the monitoring of didactic activities, teaching methods, engaging pupils in teaching, assessing pupil´s learning and monitoring the strengths and weaknesses of the teaching process. Students thus have the opportunity to look from the position of an observer to the real biology teaching environment, which can be inspiring and contributing to their future practice in many ways.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (30.09.2020)

Distanční výuka s ohledem na aktuální Covid-19 situaci bude probíhat ve formě on-line výuky na MS Teams (úvodní a závěrečné setkání).

Odkaz na team: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae6e1194eff94b5eb1f8f6cf26f0e51f%40thread.tacv2/conversations?groupId=09ca4965-d4ca-46d5-bef8-a49fe40196c8&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Důležité materiály a zadání úkolů je k dispozici v MOODLU.

Odkaz na MOODLE pro PS i KS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10102, heslo bude poskytnuto na úvodním setkání

Literature - Czech
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (14.09.2020)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

Janík, T. et al. Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2013.

Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.

Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf

Zormanová, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.

Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z:  http://audiovideo.rvp.cz/

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (14.09.2020)

- Zpracování tematicky orientovaných reflexí a jejich odevzdání v elektronické podobě (viz MOODLE)

- Účast na společném kolokviu nad vypracovanými reflexemi (studenti budou na kolokviu rozděleni do tří skupin, přesné časy setkání budou vypsány v SISu)

Syllabus - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (10.11.2021)

Sylabus

1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy) (5.10.2020)

2. 6 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ – každý student individuálně

3. zpracování 6 reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně

4. závěrečný reflektivní seminář (4.1.2021)

V kurzu bude implementovaná metodika rozvoje hodnotících kompetencí studentů při pedagogických praxích. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (02.10.2020)

Pokyny ke splnění předmětu:

- Před nástupem na praxi musí student povinně absolvovat kurz Proškolení před pedagogickými praxemi v MOOODLe. Po individuálním absolvování kurzu, včetně závěrečného testu, si vygeneruje osvědčení, které předloží garantovi.

- V den nástupu na praxi musí student v dané ZŠ/SŠ povinně odevzdat Čestné prohlášení o neexistenci virového onemocnění 

- Účast na prvním (zahajujícím) semináři

- 6 hodin náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ dle zvolených škol (seznam škol bude poskytnut na prvním setkání)

- Zpracování tematicky orientovaných reflexí a jejich odevzdání v elektronické podobě (viz MOODLE)

- Účast na závěrečném semináři – společné kolokvium

Podklady a instrukce pro vyplnění tematicky zpracovaných reflexí budou studentům poskytnuty na prvním semináři a zároveň vyvěšeny na Moodle. Na závěrečném semináři proběhne kolokvium nad vypracovanými reflexemi a udělení zápočtu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html