|
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (06.01.2019)
Cílem předmětu je představit aktuální problematiku hudební výchovy v předškolním věku z hudebně pedagogického a psychologického hlediska a vše názorně představit na příkladech. Dálším cílem je motivovat studenty k pedagogické tvořivosti tím, že vytvoří autorskou hudební pohádku. |
|
||
Last update: Mgr. Karolína Řepová (29.01.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Karolína Řepová (29.01.2021)
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. HURNÍK, Ilja a Petr EBEN. Česká Orffova škola I–IV. Praha: 1969, 1972, 1996. JURKOVIČ, P. Na orffovských cestách I.: písničky pro malé i větší. Netolice: Jc-Audio, 2007. 58 s. ISBN M-706532-00-4. JURKOVIČ, P. Na orffovských cestách II.: písničky pro malé i větší. Netolice: Jc-Audio, 2009. 49 s. ISBN 979-0-706-532-17-2. JURKOVIČ, P. Na orffovských cestách III. Netolice: Jc-Audio, 2012. 65 s. ISBN 979-0-706532-24-0. KMENTOVÁ, M.. Logopedárium od A do Ž. Nakladatelství FORUM s.r.o., Praha 2015. (březen) část 7.61-7.76. ISBN 978-80-87983-02-7. KMENTOVÁ, M. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: Hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. KODEJŠKA, M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PedF, 2002. ISBN 80-7290-080-3 KODEJŠKA, M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a v ZŠ. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-099-5. POSPÍŠILOVÁ, L. Český rok v lidových písních a říkadlech. Praha: Hrajeto, 2014. 54 s. ISMN 979–0–9004026–3–9. SEDLÁK, František a Hana VÁŃOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2. SYNEK, J. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-244-0972-0. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. 148 s. ISBN 80-7178-916-X. VISKUPOVÁ, B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola ČOS, 1997. |
|
||
Last update: Mgr. Karolína Řepová (29.01.2021)
Aktivní účast na seminářích. Plnění dílčích úkolů z jednotlivých seminářů. Vypracování (+realizace) vlastní přípravy hudební pohádky, v níž budou aplikovány dosud získané poznatky a dovednosti. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Předškolní hudební pedagogika v kontextu evropského vzdělávání a výchovy. Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova. Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností. Problematika nápravy nezpěvnosti a řečových nedostatků prostřednictvím hudebních aktivit. Didaktika pěveckých, instrumentálních, pohybových a poslechových činností u dětí v předškolním věku. Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole (dovednosti potřebné pro hru na klavír a zobcovou sopránovou flétnu). |