|
|
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
The aim of the course is for students to acquire basic didactic knowledge and skills in health physical education for children in the 1st grade of elementary school. |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
Direct teaching 24 hours Self-study 25 hours Exam preparation 20 hours |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
Povinná literatura: DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. (2017) Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4 STRNAD, P., PRAJEROVÁ, K. (2022) Zdravotní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 228 str., 1. vydání. ISBN: 978-80-246-5340-2 https://is.muni.cz/do/fsps/e-learning/ztv/index.html Doporučená literatura: BURSOVÁ, M. (2005) Kompenzační cvičení. Praha: Grada. ISBN 80-247-0948-1 HRONZOVÁ, M. (2011) Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-7290-500-3. HOŠKOVÁ, B. a kol. (2014) Vademecum – Zdravotní tělesná výchova. E-kniha. Praha: Karolinum. ISBN 78-80-246-2650-5 KABELÍKOVÁ, K., VÁVROVÁ, M. (1997) Cvičení k obnovení a udržování svalové rovnováhy. Praha: Grada, 240 s. ISBN 80-7169-384-7 LEVITOVÁ, A., HOŠKOVÁ, B. (2015) Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada. |
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
Písemný test z oblasti didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Základní okruhy otázek:
|
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
Focus on didactic aspects of health physical education. Methodical outputs of students. Students will be assigned specific impairments and certain parts of the health physical education lesson, but they will choose an age category, or used apparatus Content of methodological outputs:
|
|
||
Last update: PaedDr. Jana Hájková (09.09.2023)
Active participation, 75% attendance, methodical output. Written test (max. 3 attempts). |