SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Educational Research - OPMN0N168A
Title: Pedagogický výzkum
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 80 / 81 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Barbora Nekardová
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Mgr. Kristýna Šejnohová
Pre-requisite : OPMN0N156A
Is pre-requisite for: OPMN0N179A
Is interchangeable with: OKMN0N168A
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (29.01.2023)
The course provides insight into the basic approaches and methods of educational research. The knowledge from the course will be used in solving the diploma assignment. Its achievement is necessary for entry into the follow-up courses taught in the 5th year Thesis Preparation I and II.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (28.01.2024)

Student bude po ukončení předmětu schopen prokázat základní orientovanost v problematice kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém výzkumu, prokázat dovednost kriticky zhodnotit modelové výzkumné zprávy, koncipovat jednoduchý design pedagogického výzkumu a na modelovém souboru analyzovat data.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (28.01.2024)

Přímá výuka a zápočtový test: 25 hod; četba odborné literatury, samostudium: 35 hodin; úkoly v moodle: 25 hodin.

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (26.02.2024)

ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 

HENDL, J. Kvalitativního výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.

RABUŠIC, L., SOUKUP, M., & MAREŠ, P. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita, 2019. 

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.

CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.

SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. 

Greger, D., Simonová, J., Chvál, M., & Straková, J. (Eds.). (2020). Když výzkum mění praxi. Deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/akcni-vyzkum/

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (28.01.2024)

Přednáška, cvičení, samostudium, skupinová práce, diskuse, analýza dat.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (28.01.2024)

1. Úvod do pedagogického výzkumu (význam, obsah, základní přístupy a pojmy, etika pedagogického výzkumu)

2.   Příprava a plánování kvalitativního výzkumu.

3.  Příprava a plánování kvalitativního výzkumu II.

4. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu.

5. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu II. Reflexe + opakování.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Barbora Nekardová (28.01.2024)

1. Docházka na seminářích:
nezískávají se žádné plusové body za docházku;
1 absence je bez ztráty bodu; v případě dalších absencí se počítá minus 3 body za každou absenci- za absenci se počítá i výraznější pozdní příchod či výrazněji dřívější odchod ze semináře.

2. Splnění dvou úkolů (výběr ze tří) vMoodle v požadované kvalitě ve stanoveném termínu (max 5 + 5 bodů). Za pozdní odevzdání úkolu, pokud jej student odevzdá nejdéle 7 dní po uplynutí termínu, může student získat max 2 body /úkol. Úkoly jsou zveřejňovány postupně po odpřednášení příslušných témat. 

3. Závěrečný test (max 15 bodů).

Celkové hodnocení:

25 – 22 bodů: výborně 

21 – 18 bodů: velmi dobře

17 14 bodů: dobře

13 bodů a méně : neuspěl/a

Test se bude konat online ve dvou řádných a jednom opravném termínu. 

Learning resources - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (28.01.2023)

Moodle podpora zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14503 (bez hesla)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html