|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (21.04.2019)
Výuka navazuje na předchozí semestr a dále rozvíjí nástrojové dovednosti studenta na úrovni, která umožňuje kvalitní využití klavíru při výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (27.01.2023)
Přímá výuka - 12 hodin, samostatná práce studenta - 15 h, příprava a zápočet - 3 h. |
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (21.04.2019)
Povinná literatura: PECHÁČEK, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 1999. 76 s. ISBN 80-86039-96-X. HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha: Edit, 1991. ISBN 80 - 9001 -77- 0. Nástrojový repertoár dle technické vyspělosti studenta. Doporučená literatura: PRŮŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z.: S písničkou u klavíru. Praha: Supraphon, 1985 MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha: Panton, 1983. JENČKOVÁ, E. Výběr klavírních skladeb pro 1.-4. ročník studia učitelství Hv na 1. st. ZŠ. Praha: SPN 1990. 226 stran. ISBN 80-7066-328-6 LIŠKOVÁ, M.; HURNÍK, L. Učebnice hudební výchovy 1.-5. ročník. Praha SPN, 1998. ISBN 80-7235-028-5. Tichá, A.; Šimanovský Z. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-323-4. MARTIENSSEN, C. A. Tvorivé vyučovanie klavírnej hry. Bratislava: Opus, 1985. KOGAN, G. M.. Práca pianistu. Bratislava: VŠMU 1990. ISBN 80-85182-05-X. JUDOVINA-GALPERINA, T. B. U klavíru bez slz. Brno: Lynx 2000. ISBN 80-902932-0-4. Klavírní literatura z období romantismu.Audio a video nahrávky. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
Hra vybraného repertoráru, s důrazem na skladby z období romantismu, přehrávka na konci semestru, student předvede nastudovaný repertoárKlasifikace a hru minimálně 5 písní (lidových či umělých) s použitím kadencí a stylizací, která odpovídá vybraným písním.
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (24.08.2019)
přímá výuka 12 h, samostatná práce 15 h, příprava na zápočet 3 h Nastudování přednesové skladby z období romantismu, průběžné osvojování jednoduchého instruktivního nástrojového repertoáru, využitelného v hudebně výchovné praxi. Oblast improvizace se prohlubuje o využívání dominantního septakordu pozvolna i vedlejších kvintakordů a tvorbu jednoduchých předeher. Lekce 1 - posouzení pokroku v technických, hudebních, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovednostech a znalostech, eventuální úprava individuálního studijního plánu. Lekce 2 – 10 - studium technických cvičení, etud, přednesových skladeb (v tomto semestru povinně skladba období romantismu) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, transpozice a stylizace, jednoduché předehry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Práce v návaznosti na průběžnou, pravidelnou přípravu studenta v souladu s jeho možnostmi a zkušenostmi. Lekce 11 -zhodnocení plnění individuálního studijního plánu a pokroku v jednotlivých oblastech hudebního nástrojového projevu, Finální stanovení podmínek k zápočtu. Lekce 12 - interní zápočtová přehrávka. |