SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of French language II - OPMN0F252B
Title: Didaktika FJ II
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPNF4F012A
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Pre-requisite : OPMN0F202B
Annotation -
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (24.09.2022)
Following Didactics I, Didactics II will focus on the concretization of theoretical knowledge towards the question of teaching objectives and the development of language resources. The course is based on concrete situations, on the basis of which the students develop the ability to generalise and find different approaches and solutions. Students also address the topic of planning and strategies and styles in the teaching and learning process.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (24.09.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 15 minut (3h/semestr)
Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu)
Práce se studijními materiály (za semestr): 5 hodin (analýza výukových situací a dokumentů)
Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 6 hodin
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (24.09.2022)

 

Povinná studijní literatura:

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

(coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN 227805075-3

COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.)

Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.

Mon premier Portfolio européen de langues. Paris : CIEP/ENS/Didier, 2010. ISBN 9782278064236

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris : CLE International.

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (24.09.2022)

1.-2. týden – Výukové strategie a osvojování cizího jazyka, styly výuky cizího jazyka. Videoanalýza hodin.

3.-4. týden – Organizace výuky, plánování, progrese v jazykovém vyučování. Alternativní metody výuky cizího jazyka.

5.-6. týden – Rozvoj slovní zásoby ve vztahu k řečovým dovednostem.

7.-8. týden – Rozvoj výslovnosti ve vztahu k řečovým dovednostem.

9.-10. týden – Rozvoj pregramatického uvědomění a psaní ve výuce cizího jazyka.

11.-12. týden – Hra jako nástroj učení, příklady aktuální produkce ve vztahu k jazykovým prostředkům.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (24.09.2022)

Aktivní účast na seminářích, max. 3 absence. 

Zpracování výukové jednotky na základě teoretické části kurzu (součástí je analýzy vztahu teorie k praxi). Kolokvium nad zpracovanou aktivitou. 

Max. 1 opravný pokus.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html