SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introductory 1st year seminar - OPDP1Q120A
Title: Úvodní doktorský seminář pro 1. ročník
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, other [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course is intended for doctoral students only
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
Seminář je určen pouze pro doktorské studenty 1. ročníku doktorského studia v letním semestru. Cílem semináře je prostřednictvím podnětů ze semináře rozšíření a zpřesnění projektu disertace. Témata: - Teoretizace výzkumného problému, vyhledání vhodných bibliografických zdrojů. - Design výzkumné studie, respondenti, metody výzkumu, postup při realizace výzkumu. - Zpracování dat, návrh publikovaných výsledků. - Příprava rozšířené verze projektu. Obhajoba nové verze projektu je povinná na konferenci doktorandů, realizovanou pracovištěm
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

Doktorand čerpá z literatury (knih, sborníků, časopisů) zaměřené k tématu své práce.

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.

DENZIN, N. K.; LINCOLN, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oak: Sage, 2005.

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006.

CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007.

MCDONALD, Roderic P. Faktorová analýza a příbuzné metody v psychologii. Praha: Academia, 1991.

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995.

ŘEHÁK, Jan a BROM, Ondřej. SPSS - Praktická analýza dat. Brno: Computer Press, 2015.

SHAWELSON, R., TOWNE, L. (Eds.) Scientific Research in Education. Washington, D. C.: National Academy Press. STRAUSS, A. - CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Albert, 1999.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html