|
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (26.09.2020)
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (26.09.2020)
Rozvoj tvůrčího interpretačního myšlení a jeho zapojení do pedagogické práce. Osvojení si podnětů pro aktivizaci žáků v procesu hledání prostředků hudebně interpretačního vyjadřování. Hlubší poznání východisek interpretačního umění, hudebních kompozic, notových textů, historicko-estetických souvislostí. Rozvíjení schopnosti porozumění hudebním dílům a jejich osobité interpretace. |
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (05.12.2023)
BARENBOIM, Daniel. A Life in Music. Arcade Publishing, New York 2003. ISBN 1-55970-674-0 BRENDEL, Alfred. Hudba, smysl a nesmysl. Praha: Volvox Globator, 2016. ISBN 978-80-7511-317-7 BRENDEL Alfred. On Music. Chicago: A Capella Books, 2007. ISBN 13: 978-1-55652-408-0. DOLMETSCH, Arnold. Interpretace hudby 17. a 18. století. Praha: SNKLHU, 1958. ELDER, Dean. Pianists at Play. London: Kahn & Averill, 1989. ISBN 1-87-1082-10-2. GEBHARD, Hans (ed.) Harenberg Chormusikführer. Vom Kammerchor bis zum Oratorium. Dortmund: Verlags- und Medien GmBH, ISBN 3-611-00817-6. GISEKING, Walter, LEIMER, Karl. Piano Techique. New York: Dover Publications, 1972. ISBN 0-486-22867-3. GREGOR, Vít. Klavír – černobílé tajemství interpretace. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2141-8. 22. KITTNAROVÁ, Olga. Analýza interpretačního výkonu v hudbě. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 1999. KOGAN, Grigorij M. Před branou mistrovství. Praha: Nakladatelství AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-227-5. MACH, Elise. Great Contemporary Pianists Speak for Themselves. New. York: Dover Publications, Inc., 1991. ISBN 0-486-26695-8. MANTEL, Gerhard. Interpretation. Vom Text zum Klang. Mainz: SCHOTT MUSIC GmbH & Co KG, 2007. NEJGAUZ, Genrich. O umění klavírní hry. Nakladatelství AMU, Praha 2019. ISBN 978-80-7331-515-3 PECHÁČEK, Stanislav. Česká sborová tvorba 1800 - 1950. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-099-4. PECHÁČEK, Stanislav. Česká sborová tvorba II (Baroko a klasicismus). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-539-3. PECHÁČEK, S. Česká sborová tvorba III/A (od poloviny 20. století). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-7290-932-2. POLÁK, Pavol. Hudobnoestetické náhlady 18. storočia z hľadiska formovania princípov hudobného klasicizmu. Bratislava: Veda, 1974. SVOBODA, Čeněk. Historicky poučená interpretace renesanční a barokní vokální hudby. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. SMOLKA, J. Česká kantáta a oratorium. Praha: Supraphon, 1970. TICHÁ, Libuše. Slyšet a myslet u klavíru. Praha: Nakladatelství AMU, 2009. ISBN 978-80-7331-151-3. VALOVÝ, Evžen. Sborový zpěv v Čechách a na Moravě. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1972. ZICH, Jaroslav. Kapitoly a studie z hudební estetiky. Praha: Supraphon, 1975. |
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (26.09.2020)
Východiska interpretace, notový text, jeho vývoj a význam. Interpretační tradice, paradigmata interpretace. Hudební interpretace v elementárním vyučování. Uplatnění improvizace v hudební interpretaci. Analýza a hodnocení hudební interpretace. Otázky volby hudebně–výrazových prostředků a jejich vztah k charakteru interpretovaných děl. |
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (05.12.2023)
Hluboká orientace v oblasti hudenbní interpretace na základě prostudované literatury i vlastních interpretačních zkušeností. Prokázání schopnosti samostatného tvůrčího řešení dané problematiky. |