Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (27.01.2024)
The excursion includes a visit to selected exhibitions/expositions, designed into a reference unit, accompanied by a professional intertextual explanation. The excursion program is compiled on the basis of the current offer of domestic and international galleries. It deepens students' knowledge and skills in the field of gallery education and the history of art culture. It prepares for further pedagogical activities in the gallery and educational facility. The excursion envisages the active involvement of the student as a critical reflective spectator. The aim of the course is to create a reflective component of the portfolio, based on photographs taken in the exhibition, which serves the student for further use in the subjects of study and in writing the student's final thesis.
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (27.01.2024)
Exkurze zahrnuje návštěvu vybraných výstav/expozic, koncipovaných do souvztažného celku, doprovázeného odborným intertextuálním výkladem. Program exkurze je sestavován na základě aktuální nabídky tuzemských i mezinárodních galerií. Prohlubuje znalosti a dovednosti studentů v oblasti galerijní edukace i dějin výtvarné kultury. Připravuje k další pedagogické činnosti v galerii i vzdělávacím zařízení. V rámci exkurze se počítá s aktivním zapojením studentka/studentky jako kritického reflektujícího diváka.
Cílem předmětu je vytvořit reflektující složku portfolia, podloženou fotografiemi pořízenými v expozici, která slouží studentovi k dalšímu využití v předmětech studia i při psaní závěrečných prací studenta.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (27.01.2024)
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Katalogy navštívených výstav, www stránky konkrétních umělců a institucí www.atlist.cz www.arttalk.cz www.artmix.cz FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7 FULKOVÁ, M. (2009) Vše v jednom. Metafora kultury jako textu a jeho intertextová povaha. Výtvarná výchova, 2009, roč. 49, č. 2-3, str. 4- 9. ISSN 1210-369. Dostupné na KVV PedF UK KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. Online podpora – výsledky výzkumného projektu NAKI : www.gamuedu.cz www.upm.cz (edukace). FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 1 a 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. Online podpora – výsledky výzkumného projektu NAKI : www.gamuedu.cz www.upm.cz (edukace). BERGER, J.(2016) Způsoby vidění, Praha: Labyrint MITCHELL, W.J.T. (2017)Teorie obrazu, Praha: Karolinum MIRZOEFF,N. (2019) Jak vidět svět, Praha: Artmap 2019 ŘÍHOVÁ, K. (2018) Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem. Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Univerzita Karlova v Praze, ISSN 1210-3691.
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (27.01.2024)
Submission of a visual essay of approximately 5-10 photographs/drawings with annotation of 900 characters.
Last update: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (15.02.2024)
Odevzdání vizuální eseje (reflexe konkrétního díla, projektu či výstavy navštívených v rámci exkurze) v rozsah cca 5-10 fotografií / kreseb s anotací v rozsahu 900 znaků.