|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodin. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 30 hodin - seminární práce 30 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 42 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem Výuka probíhá standardní prezenční formou. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (22.02.2022)
NIELSEN, Lilli. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. Čes. vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1998. 119 s. Speciální pedagogika. Mary Lee, Lindi MacWilliam. Učíme se společně: tvůrčí přístup k výuce dětí s kombinovaným a zrakovým postižením / ; [do češtiny přeložila Klára Vachulová]. - 1. vyd. - [Praha] : Společnost pro ranou péči, 2009. KVĚTOŇOVÁ, Lea, Jaroslav ŘEHŮŘEK a Ingrid MADLENER. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Edited by Marie Vítková. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1999. 94 s. ISBN 8085931753. Sborník o problematice rané péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením. Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: vybrané příspěvky z kurzu "Poradce rané péče". Praha: Středisko rané péče, 1998. 113 s. ISBN 80-238-3267-0. SIMMONS, S., MAIDA, S. Dosahování, lezení, chůze... dejme se na cestu – prostorová orientace a samostatný pohyb předškolních dětí, SRP, 2009, 1. české vydání ŠTĚRBOVÁ, D. a kol. Hluchoslepota. Olomouc: Univerzita Palackého, FTK, 2005. ISBN 80-244-1244-6 ORELOVE, F.P. & SOBSEY, D. (1996). Educating children with multiple disabilities: A transdisciplinary approach (Fourth Edition). Baltimore: Paul H. Brookes. BENEŠ, Pavel a Martin VRUBEL. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2017. ISBN 978-80-7315-264-2. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
Obsahové vymezení: Přednášky a semináře: 1. Diagnózy predikující zrakové a kombinované postižení 2. Hluchoslepota 3. Rozvoj zrakového vnímání osob s kombinovaným postižením 4. Budování komunikace osob se zrakovým a kombinovaným postižením 5. Rozvoj kompenzačních smyslů osob s kombinovaným postižením, předškolní vzdělávání dětí s kombinovaným postižením 6. Rozvoj motoriky dětí se zrakovým a kombinovaným postižením, metoda aktivního učení Lilly Nielsen 7. CVI - centrální poruchy zraku: diagnostika, edukace 8. Speciálně pedagogická diagnostika dětí s KP 9. Speciálně pedagogické diagnostické metody dětí se zrakovým a kombinovaným postižením 10. Diagnostika PAS, základní diagnostické materiály |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (09.02.2022)
Povinná aktivní účast na cvičeních + zpracování a prezentace seminárních úkolů. Ústní zkouška. |