|
|
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
The aim of the course is to introduce students into contemporary educational theory, familiarize them with basic terminology, and motivate them for further studies of educational sciences. |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 136 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Příprava na zápočet, příprava na zkoušku a zkouška 34 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Dvořáková, M., Kolář, Z., Tvrzová, I., & Váňová, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Grada. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika (Šesté, aktualizované a doplněné vydání). Portál. Průcha, J. (2015). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru (4., aktualizované vydání). Portál. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozšířené a aktualizované vydání). Grada. Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2. přepracované vydání). Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
- Active participation in the seminars - Fulfilling the required tasks - Passing the final term task - Passing the final exam |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (13.09.2021)
1. Introduction to the study of education 2. Information sources in education 3. Basic educational terminology and its development 4. Educational disciplines 5. Education, society, and development of an individual 6. Teacher profession 7. Czech education system in European context 8. Current issues in Czech education 9. Educational research |